کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برخی از مردم نسبت به موضوع «خمس» آگاهی ندارند

خبرگزاری تسنیم , 4 ارديبهشت 1398 ساعت 17:24

رئیس بنیاد بین‌المللی احیای فرهنگ خمس گفت: در بندر عباس بیش از دو هفته در زمینه خمس صحبت کردم که سبب شد پرداخت خمس در بندر عباس دو برابر شود زیرا بسیاری از مردم از خمس آگاهی ندارند بنابراین صحبت علما اثرات فراوانی دارد.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله نعیم آبادی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد اظهار داشت: طلاب آموزش دیده در زمینه خمس در هر شهری که حاضر شوند می‌توانند تمام مسائل را پاسخ دهند.

وی با اشاره به لزوم ترویج فریضه الهی خمس افزود: اگر بتوانیم 200 نیرو را برای خمس آموزش دهیم فعالیت مناسبی در زمینه خمس انجام داده‌ایم که این کار را نیز ادامه خواهیم داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد بین‌المللی احیای فرهنگ خمس گفت: آموزش و تربیت نیرو در زمینه خمس از جمله فعالیت‌های بیناد خمس است.

رئیس بنیاد بین‌المللی احیای فرهنگ خمس ادامه داد: بسیاری از طلاب حوزه علمیه در زمینه خمس مطالعه داشتند اما نمی‌توانند خمس را حساب کنند یا این که نمی‌توانند شبهات در زمینه خمس را پاسخ دهند و حتی برخی طلاب نمی‌دانند که خمس در غیر حوزه علمیه نیز جاری می‌شود در نتیجه چهل نیرو برای موارد بیان شده آموزش داده شدند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: برای احیای فرهنگ خمس به دیدار عالمان دینی در شهرها مختلف رفتیم که نتایجی خوبی داشته است دیدار با علمای شهرها در صدر برنامه‌های بنیاد خمس است زیرا اگر علما در زمینه خمس فعالیت داشته باشند بسیاری از مشکلات ما بر طرف می شود.

نعیم‌آبادی خاطرنشان کرد: در بندر عباس بیش از دو هفته در زمینه خمس صحبت کردم که سبب شد پرداخت خمس در بندر عباس دو برابر شود زیرا بسیاری از مردم از خمس آگاهی ندارند بنابراین صحبت علما اثرات فراوانی دارد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 76968

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76968/برخی-مردم-نسبت-موضوع-خمس-آگاهی-ندارند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir