?>?> آیت‌الله نوری همدانی: آمار بالای پرونده‌های قضایی زیبنده جامعه اسلامی نیست | قم نیوز
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 76969
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله نوری همدانی: آمار بالای پرونده‌های قضایی زیبنده جامعه اسلامی نیست

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی باید صریح و سریع بوده و از طولانی شدن آن خودداری شود، وجود هزاران پرونده قضایی زیبنده جامعه اسلامی نیست.
آیت‌الله نوری همدانی: آمار بالای پرونده‌های قضایی زیبنده جامعه اسلامی نیست
آیت‌الله نوری همدانی: آمار بالای پرونده‌های قضایی زیبنده جامعه اسلامی نیست
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با رئیس قوه قضاییه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد اظهار داشت: حکومت، ولایت و قضاوت سه جایگاه مهمی بوده که طبق تعالیم اسلامی هرگز نباید تعطیل شود.

وی با انتقاد از بالا بودن آمار پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه افزود: باید با اقدام جهادی به پرونده‌های دستگاه قضایی رسیدگی شده و نسبت به افزایش پرونده‌ها نیز راهکاری منطقی اندیشید.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی باید صریح و سریع بوده و از طولانی شدن آن خودداری شود، حقیقت این است که وجود هزاران پرونده قضایی زیبنده جامعه اسلامی نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به‌ضرورت افزایش اقدامات فرهنگی در کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه گفت: لازم است سرمایه‌گذاری بیشتر دستگاه شود تا اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه برای کاهش جرائم انجام شود.

آیت‌الله نوری همدانی با ابراز امیدواری از تغییرات ایجاد شده در رأس قوه قضاییه در کشور عنوان کرد: مردم باید طعم قضاوت صریح و سریع را در دوره جدید قوه قضاییه و در رأس این دستگاه قضایی درک کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با فرمان مقام معظم رهبری این مسئولیت مهم برای فردی محقق شده که با سوابق درخشانی در پست‌های دیگر داشته است، رئیس جدید قوه قضاییه فردی باسواد، بیدار، روشن و محقق بوده و از نظر عدالت و تقوا در حد بسیاری بالایی قرار دارد.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: خیرخواه‌ترین افراد نسبت به ولی‌فقیه و مردم باید در رأس سپاه و لشکر اسلام قرار گیرد تا در برابر مستضعفان مهربانانه و در برابر دشمنان قاطعانه و محکم برخورد کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgyy9u.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما