چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : 76971
منبع : خبرگزاری فارس
مهدي‌زاده مطرح کرد:

مهدي‌زاده: بايد اوضاع را تغيير دهم

قم نيوز : ستاره پرافتخار كاراته استان قم بعد از ناكامي در ليگ جهاني كاراته‌وان از تلاش مجدد خود براي تغيير شرايط موجود به منظور موفقيت در كسب سهميه بازي‌هاي المپيك 2020 خبر داد.
مهدي‌زاده: بايد اوضاع را تغيير دهم
مهدي‌زاده: بايد اوضاع را تغيير دهم
به گزارش قم نیوز پرافتخارترین ورزشکار رشته کاراته استان قم در میادین داخلی و برون‌مرزی امیر مهدی‌زاده است که از سال 2011 و پس از کسب مدال برنز پیکارهای قهرمانی کاراته آسیا سال به سال بیش از گذشته در مسیر پیشرفت قرار گرفت و موفقیت‌های متعددی به دست آورد.

مهدی‌زاده که به واسطه کسب دو مدال طلا و یک برنز پیکارهای قهرمانی جهان در سال‌های 2012، 2014 و 2016، سه مدال طلا و یک برنز پیکارهای قهرمانی آسیا در سال‌های 2011، 2015 و 2016، دو طلا و نقره بازی‌های آسیایی در سال‌های 2014 و 2018 تنها بخشی از موفقیت‌ها و دستاوردهای شاخص‌ترین کاراته‌کای قم به شمار می‌رود، در یک سال اخیر چندین میدان مهم خارجی را با ناکامی پشت‌سر گذاشته است.

 

دستان خالی مهدی‌زاده از چندین میدان برون‌مرزی مهم

ستاره کاراته استان قم در رقابت‌های سال گذشته قهرمانی آسیا از گردونه رقابت‌ها حذف شد و به مدال نرسید، در پیکارهای جهانی از مدال بی‌نصیب ماند، در چند مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان با دست خالی میدان را ترک کرد و شروع سال 1398 نیز در مرحله‌ دیگری از لیگ جهانی در مراکش برای وی با ناکامی همراه بود.

 

جای خالی مهدی‌زاده در نایب‌قهرمانی ایران

این در حالی است که مهدی‌زاده همراه با سایر ملی‌پوشان کشورمان به عنوان کاراته‌کای وزن منهای 60 کیلوگرم در وزن تخصصی خود به میدان رفت اما پیکارهای لیگ جهانی کاراته‌وان 2019 به میزبانی مراکش در حالی به پایان رسید که مهدی‌زاده با شکست برابر حریف اهل ژاپن از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

در این دوره از مسابقات تیم کشورمان با کسب سه مدال موفق به کسب مقام نایب‌قهرمانی شد، عنوانی که البته امیر مهدی‌زاده نماینده کاراته قم در آن سهمی نداشت زیرا پس از تساوی برابر حریف مطرح ژاپنی خود از جدول مسابقات کنار رفت و نتوانست از این رویداد مهم برون‌مرزی مدالی به دست بیاورد.

 

مهدی‌زاده یکی از امیدهای کاراته ایران برای گرفتن سهمیه المپیک

مهدی‌زاده در ماه‌های اخیر با عدم موفقیت در مسابقاتی که در آن حضور داشته چهره‌ای ناآماده از خود به نمایش گذاشته و این اتفاق در فاصله‌ای نه چندان دور تا بازی‌های المپیک به هیچ عنوان برای این چهره شاخص و یکی از اصلی‌ترین امیدهای کاراته ایران برای گرفتن سهمیه المپیک مثبت تلقی نمی‌شود.

در واقع به نظر میرسد امیر مهدی‌زاده که روزهای درخشان زیادی را برای کاراته قم و ایران اسلامی رقم زده برای رسیدن به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ که کمتر از ۳۰۰ روز به آن باقی مانده باید سخت تلاش کند و با یک ریکاوری قوی از جنس روحی و روانی برای ادامه راه آماده شود.

 

یک طلا، یک نقره و یک برنز سهم ایران از لیگ جهانی

در رقابت‌های مرحله سوم لیگ جهانی کاراته‌وان 2019 در شهر رباط مراکش، بیش از 600 کاراته‌کا از 78 کشور دنیا برای کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز بخش کومیته با یکدیگر به رقابت پرداختند و سرانجام تیم کشورمان با مدال طلای سجاد گنج‌زاده، نشان نقره توسط علی‌اصغر آسیابری و مدال برنز صالح اباذری پس از تیم اوکراین بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد.

در جدول رده‌بندی بخش کومیته مردان، تیم کاراته اوکراین با کسب دو نشان طلا قهرمان شد، تیم ایران با یک طلا، یک نقره و یک برنز در مکان دوم جای گرفت و تیم‌های کاراته کشورهای مصر و قزاقستان هر کدام با دست‌یابی به یک نشان طلا و یک مدال برنز مشترکاً بر سکوی سوم ایستادند، ضمن اینکه ترکیه، ژاپن، ازبکستان، آذربایجان، آلمان و ایتالیا در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

 

مهدی‌زاده: چیزی برای گفتن وجود ندارد

مهدی‌زاده که با توجه به شرایط اوزان المپیک باید از وزن تخصصی خود یعنی منهای 60 کیلوگرم به وزن منهای 67 کیلوگرم برود، همراه با دیگر اعضای تیم کاراته کشورمان در حالی به ایران بازگشت که در پاسخ به ناکامی‌ خود در این مسابقات کاملا کوتاه و مختصر گفت: چیزی برای گفتن وجود ندارد، فقط باید اوضاع را تغییر دهم و رویاهایم را دنبال کنم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjvhea.uqemazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما