کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون پشتیبانی ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش:

ثمره تعلیم و تربیت بهره مندی از برکات درخت طوبی است

خبرگزاری حوزه نیوز , 4 ارديبهشت 1398 ساعت 19:30

معاون پشتیبانی ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت: نتیجه کار در آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه و بهره مندی از برکات درخت طوبی می باشد.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمد رضا غلامی معاون پشتیبانی دبیر خانه ستاد همکاریها ، درجمع فعالان فرهنگی و پرورشی استان لرستان با اشاره به آیه شریفه  الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ طُوبی لَهُمْ وَ حُسْنُ مَاب گفت ؛خداوند دراین آیه شریفه می فرماید،کسانی که ایمان آوردند و عمل های شایسته کردند ، خوشی و مسرّت ، زندگی پاکیزه ، بهشت برین و درخت طوبی از آن آنهاست و بازگشتی نیک دارند.

وی  کار در آموزش و پرورش را  یکی از مصداقهای رسیدن به درخت طوبی دانست و افزود؛ اینکه معلمان ارزشی و دانش آموزان ارزشمدار با استفاده از ظرفیت های نهادی چون حوزه علمیه که متکفل تبیین و تشریح آموزه های دینی است ،علم و دین را ممزوج نموده و برای خوب زیستن و تربیتی نسلی بهشتی تلاش می کنند نتیجه آن حیات طیبه و بهره مندی  از برکات درخت طوبی می باشد.

سخنران این نشست گفت؛ آن گونه که از مضمون روایات بر می آید، طوبی درختی است در بهشت و همانگونه که نور خورشید در همه خانه‌ها وارد می‌شود، شاخه‌های آن در خانه همه بهشتیان کشیده شده است، در هر شاخه‌ای از آن میوه‌ها و نعمتهایی است که نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده و نه در خاطر کسی خطور کرده است.

حجت الاسلام غلامی خاطرنشان ساخت؛ درخت طوبی را خداوند با دست قدرت خود آفریده است و آن را جانی داده است که شیعیان و درجات آنها را می‌شناسد، و بهشتیان هر گونه زینتی که بخواهند و هر نوع میوه که تمایل داشته باشند از آن درخت می چینند و این درخت ثمره محبت اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این مطلب که کار برای خدا ، قرآن و عترت بدون اجر و مزد نخواهد بود یادآورشد؛ کسانی که متکفل امرتعلیم و تربیت هستند به مراتب نزدیکتر از سایر اقشار به بهرهمندی از مواهب خداوند و بهره گیری از شمیم دل انگیز در خت طوبی می باشند و حتی در این دنیا هم لطف  اهل بیت شامل حالشان خواهد شد و نمونه آن زندگی های پاک و خانواده های سالم فرهنگیان و مربیان آموزش و پرورش است که به تناسب سایر اقشار از هجمه ها و آسیب های اجتماعی مصون ترند.  

معاون پشتیبانی دبیر خانه ستاد همکاریها در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در ماه شعبان المعظم، بر بهره گیری از برکات معنوی این ماه تاکید کرد و گفت؛ امام علی(ع) می فرمایند؛ در اول شعبان به امر خداوند در بهشت گشوده شده و به درخت طوبی فرمان می‌دهد تا شاخه‌هایش را بر روی دنیا بگسترد، اعمال این ماه، مانند چنگ زدن به شاخه‌های این درخت بوده و شخص را بهشتی می‌کند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 76978

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76978/ثمره-تعلیم-تربیت-بهره-مندی-برکات-درخت-طوبی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir