کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انقلابی بودن هویت اصلی حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری تسنیم , 4 ارديبهشت 1398 ساعت 20:01

مسئول امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه گفت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن هویت اصلی روحانیت است، حوزه‌های علمیه را بدون انقلابی بودن نمی‌توان تعریف کرد، روحیه مبارزه با استکبار همواره در دل حوزه‌های علمیه وجود داشته است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محمود ملک‌دار عصر امروز در جلسه مجمع عمومی طلاب و فضلا فرزندان شاهد که در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: تاریخ پرافتخار روحانیت همواره باروحیه انقلابی و جهادی همراه بوده است.

وی با اشاره به اهمیت تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه افزود: روحیه مقابله و مبارزه با طاغوت و انحرافات فکری و عقیدتی از افتخارات همیشگی حوزه‌های علمیه بوده است، روحیه مبارزه با افکار انحرافی صرفاً با تقویت روحیه انقلابی ممکن می‌شود.

مسئول امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه گفت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن هویت اصلی روحانیت است، حوزه‌های علمیه را بدون انقلابی بودن نمی‌توان تعریف کرد، روحیه مبارزه با استکبار و بدخواهان همواره در دل حوزه‌های علمیه وجود داشته است.

ملک‌دار  با بیان اهمیت تقویت روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: مأموریت بزرگ حوزه‌های علمیه در آینده کشور بدون تقویت و حفظ روحیه انقلابی ممکن نخواهد بود، تلاش در مسیر تقویت روحیه انقلابی وظیفه مهمی بوده که بر گردن تمام روحانیت نهاده شده است.

وی اضافه کرد: روحیه انقلابی بودن در سال‌های گذشته در مدیریت جدید حوزه‌های علمیه حفظ و تقویت‌شده است، رزمندگان و شهدای روحانیت الگوی طلاب انقلابی هستند، تربیت طلاب باروحیه ایثارگری و شهادت می‌تواند در زمینه حفظ انقلاب و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه کمک شایانی داشته باشد.

مسئول امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه با اشاره به مهم‌ترین اهداف از تشکیل مجمع طلاب و فضلا فرزندان شاهد ابراز کرد: مجمع عمومی طلاب و فضلا فرزندان شاهد برای این منظور کنار یکدیگر قرارگرفته‌اند تا بار سنگین انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه را با همفکری و تعامل با یکدیگر تقویت و توسعه دهند.

ملک‌دار تأکید کرد: مجمع عمومی جانبازان و آزادگان نیز سال گذشته تشکیل‌شده و تلاش می‌شود از ظرفیت‌های سرشار آن‌ها نیز مانند مجمع عمومی طلاب و فضلا فرزندان شاهد استفاده شود، امید می‌رود با شکل‌گیری مجمع طلاب و فضلای فرزندان شاهد، زمینه‌های استفاده از فرزندان شاهد فراهم شود، مقدمات تشکیل این مجمع از سال 95 آغازشده است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 76982

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/76982/انقلابی-بودن-هویت-اصلی-حوزه-های-علمیه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir