پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 76991
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

بیانیه جامعه‌المصطفی در محکومیت اقدامات تروریستی سریلانکا

قم نيوز : جامعه المصطفی العالمیه در بیانیه اقدامات تروریستی سریلانکا را محکوم کرد.
بیانیه جامعه‌المصطفی در محکومیت اقدامات تروریستی سریلانکا
بیانیه جامعه‌المصطفی در محکومیت اقدامات تروریستی سریلانکا
به گزارش قم نیوز جامعه المصطفی العالمیه در بیانیه  اقدامات تروریستی سریلانکا را محکوم کرد که متن آن به این شرح است:


بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

«... اِنَّ الظالِمینَ لَهم عَذابٌ اَلیم؛ ... و حقا که ستمکاران را عذابی دردناک است». (شوری: 21)

دیرزمانی است که هر از گاهی، در گوشه‌ای از دنیا حادثه‌ای رخ می‌نمایاند که قربانیان آن، گروهی از مردم بی‌گناه و بی‌دفاع هستند. در اثر چنین جنایاتی، مردم مظلوم، قربانی مطامع دیوصفتانی می‌شوند که برای تحقق اهداف پلید خویش، به چنین اعمال سخیفی دست می‌یازند، در حالی که طبق آموزه‌‌های ادیان ابراهیمی و باور حقیقت‌جویان جهان، تمام ابنای بشر آزاد زاده شده‌اند و صرف ‌نظر از خاستگاه، قومیت و مذهبشان، در حرمت و حقوق با هم برابرند.

مع‌الاسف، مظاهر تبعیض، نفرت و تعصب، هنوز در بسیاری از کشورهای جهان سبب بروز مناقشه‌هایی می‌شود و این بار، در انفجارات سریلانکا نیز برادران مسیحی هدف قرار گرفتند و ده‌ها تن به خاک و خون کشیده و بسیاری نیز مصدوم شدند. بدین ترتیب،‌ بار دیگر مشخص شد که ایدئولوژی خون‌باری که از چنین آستینی دست برمی‌آورد، هر گاه لازم بداند، بی‌‌توجه به مسائل انسان‌دوستانه، ارزش‌های عاطفی و هنجارهای بشری و اجتماعی، حکم به قربانی شدن بی‌گناهان می‌دهد و تاریخ بشری را از خون قربانیان چنین فجایعی گلگون می‌سازد.

این جنایت بار دیگر نشان داد پدیده نفرت‌انگیز تروریسم به معضلی جهانی، فارغ از هر گونه مرز، نژاد، ملت و مذهب تبدیل شده است که جز با اراده پولادین همه کشورها و استفاده از تمام ظرفیت‌ها، بدون برخوردهای دوگانه با آن ریشه‌کن نمی‌شود.

جامعه‌‌المصطفی‌العالمیه ضمن همدردی با بازماندگان این اقدام وحشیانه، اعلام می‌دارد برای جلوگیری از تکرار چنین اعمالی، که همگان را در معرض خطر قرار می‌دهد، لازم است ضمن شناسایی آمران و عاملان آن، اجماع جهانی به منظور محاکمه و مجازات آنان صورت پذیرد. همچنین بایسته است همه مؤمنان جهان، با هر گونه گرایش دینی، اختلافات را کنار بگذارند، در صف واحد بایستند، برای مقابله با این آفت خطرناک، یکصدا و دست در دست یکدیگر متحد گردند و ضمن محکوم‌سازی این حملات زشت و منفور، اقداماتی عاجل و مؤثر را در دستور کار خویش قرار دهند. باشد که به زودی خشونت‌طلبی در جای جای این گیتی پایان یابد و صلح و امنیت بین‌الملل، جایگزین ظلم، هنجارشکنی، خون‌ریزی و جنایت گردد.

در پایان، در ایامی که به تازگی، میلاد پرنور حضرت مهدی موعود، یاور ستمدیدگان و برپاکننده قسط و عدل را سپری کرده‌ایم، ‌امیدواریم همگی مظلومان عالَم از امنیت و صلح بایسته برخوردار باشند.

جامعه‌المصطفی‌العالمیه
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb89bz.rhb09piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما