پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 76995
منبع : خبرگزاری تسنیم

رسانه ملی در خدمت ترویج و توسعه فرهنگ زکات باشد

قم نيوز : نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: رسانه ملی تابع نظرات فقها به‌ویژه مقام معظم رهبری و در خدمت فقاهت و حوزه علمیه است و با همین رویکرد تبلیغ در حوزه زکات را دنبال کند.
رسانه ملی در خدمت ترویج و توسعه فرهنگ زکات باشد
رسانه ملی در خدمت ترویج و توسعه فرهنگ زکات باشد
رسانه ملی در خدمت ترویج و توسعه فرهنگ زکات باشد
نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: رسانه ملی تابع نظرات فقها به‌ویژه مقام معظم رهبری و در خدمت فقاهت و حوزه علمیه است و با همین رویکرد تبلیغ در حوزه زکات را دنبال کند.

    ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ استانها قم نظرات

قم| رسانه ملی در خدمت ترویج و توسعه فرهنگ زکات باشد

به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در نشست شورای زکات استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد با بیان اینکه تبلیغ زکات همانند امر به‌ معروف و نهی از منکر است اظهار داشت: همان‌طور که انسان مؤمن مکلف است به معروف عمل و از منکر اجتناب کند به همین میزان باید به معروف امر کند و مردم را از منکر بر حذر بدارد، در مورد زکات نیز همین‌طور است، اشخاصی که واجد شرایط هستند باید زکات را پرداخت کنند اما همه مؤمنان باید رسانه‌ای برای زکات باشند.

وی اضافه افزود: تبلیغ و رسانه بودن برای زکات اهمیت و گستره‌ای بیشتر از پرداخت کردن زکات دارد چرا که امکان دارد برخی شرایط پرداخت زکات را نداشته می‌توانند رسانه‌ای برای زکات باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تأکید بر اینکه زکات باید یکی از محورهای تبلیغ مبلغان در ماه مبارک رمضان باشد، مطرح کرد: تبلیغ زکات تکلیفی بر دوش همه است اما روحانیون و مبلغان باید به این تکلیف بیشتر توجه کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در توزیع زکات باید به اقشار مختلف نیازمند جامعه توجه داشته باشیم، تصریح کرد: مباحث شرعی مرتبط با زکات باید توسط مردم و هزینه‌کنندگان زکات رعایت شود.

 رئیس شورای زکات استان قم از زکات به‌عنوان یک فریضه مهم الهی نام برد و گفت: در تبلیغ زکات بیان کردن میزان مشارکت‌های مردمی موجب ترویج می‌شود اما ما نباید به سمت معرفی افرادی که این زکات را دریافت می‌کنند برویم؛ رسانه ملی تابع نظرات فقها به‌ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و در خدمت فقاهت و حوزه علمیه است و با همین رویکرد تبلیغ در حوزه زکات را دنبال می‌کند.

3.5 میلیارد تومان زکات در قم پرداخت شد

اکبر میرشکار ظهر امروز در این نشست با اشاره به اینکه مردم قم همیشه در کمک به نیازمندان پیشگام بوده‌اند مطرح کرد: در سال 97 با وجود مشکلات اقتصادی 46 میلیارد تومان درآمدهای مردمی داشته‌ایم که این رقم 7.5 میلیارد تومان نسبت به سال 96 افزایش‌ یافته است.

وی از کمک دو میلیارد تومان کمیته امداد قم ویژه مردم سیل‌زده یاد کرد و افزود: در سال گذشته رکورد مبلغ دریافتی ایتام از حامیان را در سطح کشور زدیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه هفت هزار خانواده در 6 ماه دوم سال گذشته به مجموعه امداد اضافه شدند، تصریح کرد: پنج هزار و 560 مورد وام قرض‌الحسنه با هزینه‌ای بالغ‌ بر 24 میلیارد تومان در سال گذشته به نیازمندان پرداخت‌ شده است.

وی از پرداخت کمک‌هزینه ازدواج به 932 نفر یادکرد و گفت: سال گذشته هفت میلیارد تومان برای درمان خانواده‌های نیازمند هزینه و پنج هزار و 700 نفر را به مشهد مقدس اعزام کردیم و در شهر مقدس قم میزبان بیش از 13 هزار مددجو کمیته امداد بوده‌ایم.

میرشکار به توزیع بسته‌های غذایی 500 هزارتومانی در میان 350 خانواده نیازمند اشاره کرد و ادامه داد: این بسته‌های غذایی تا قبل از ماه مبارک رمضان در میان 22 هزار خانواده نیازمند قمی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای زکات استان قم رتبه نخست کشور را در جمع‌آوری زکات‌های مردمی به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: مردم استان قم سال گذشته سه میلیارد و 500 میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcft1de.w6dv1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما