پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 77002
منبع : خبرگزاری ايرنا

دانشگاه علمی کاربردی درمنطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ایجاد شود

قم نيوز : معاون فرهنگی ، اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: با توجه به قابلیت ها و توانمندیهای منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم باید شعبه از این دانشگاه درآن ایجاد شود.
دانشگاه علمی کاربردی درمنطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ایجاد شود
دانشگاه علمی کاربردی درمنطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ایجاد شود
به گزارش قم نیوز سید احمد پیش بین در بازدید از منطقه ویژه و دیدار با مدیر عامل آن ، تنوع در تخصص و رشته های موجود در این منطقه را برای ایجاد مرکز آموزشی بسیار حائز اهمیت دانست.

وی گفت: همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی با یکی از دانشگاه های معتبر کشور با مشارکت خارجی در زمینه آموزش و تربیت 7000 کاردان در 20 رشته تخصصی مفید برای صنعت که در حال بررسی و اقدام می باشد را باعث بوجود آمدن نگاه رو بسوی آینده صنعت دانست و آن را از جمله اهداف مهم این دانشگاه ذکر کرد.

پیش بین در ادامه افزود: در خواست منطقه ویژه برای تاسیس یک واحد آموزشی جامع علمی- کاربردی نیز ،از همین نوع دیدگاه نشات گرفته است.

وی تاسیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را با توجه به ظرفیت هایی که در این منطقه وجود دارد، برای صنعت استان بسیار مفید ارزیابی کرد.

وی برگزاری دوره های کوتاه مدت پودمانی مورد نیاز واحد های تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و یا صنایع استان در این منطقه را بعنوان یکی از نتایج مثبت تاسیس واحد دانشگاهی علمی- کاربردی در منطقه ویژه دانست.

سید مهدی طباطبایی مدیرعامل منطقه نیز دراین بازدید به معرفی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم پرداخت.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری شهر قم، به عنوان مهم ترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی - اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال - جنوب و شرق - غرب ایران است و برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز دارد و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا کند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcf0xde.w6dexagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما