کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسعه طرح ساماندهی وانت‌بارها به کل محدوده شهر

خبرگزاری فارس , 5 ارديبهشت 1398 ساعت 11:30

شهردار قم با تاکید بر اینکه دیگر در خیابان‌های مرکزی شهر مشکل سد معبر و وانت‌بارها وجود ندارد گفت: در نقاطی چون میدان نبوت مشکلاتی داریم که به دنبال تدبیر برای ساماندهی آنها هستیم تا شهر قم از نظر زیباسازی، نظافت و فضای سبز به شرایط مطلوب برسد.


به گزارش قم نیوز سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی، با اشاره به خدمات نوروزی شهرداری قم اظهار کرد: در این راستا ستاد نوروزی شهرداری تشکیل شد و تدابیر اندیشیده شده تا افرادی که به شهر قم سفر می‌کنند مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به ممنوعیت‌های ایجادشده در حوزه اسکان اضطراری و نصب چادر در شهر گفت: پنج پارک بزرگ شهری را به عنوان استراحتگاه و پارک بزرگ زائر مشخص کرده‌ایم تا خدمات لازم را به زائرین ارائه کنند.

شهردار قم افزود: با توجه به تجاربی که داشتیم و هشدارهایی که در خصوص سیلاب داده شده بود آمادگی کسب کردیم تا مشکلی در شهر ایجاد نشود.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای هدایت آب‌های سطحی در شهر قم تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ چاه جذبی داشتیم که لایروبی آنها صورت گرفته بود تا مشکلی در شهر رخ ندهد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به انسداد مسیر بلوار زائر در ایام بارندگی افزود: در نوبت اول ۴۹ میلیمتر بارندگی اتفاق افتاد که مشکلی در شهر ایجاد نکرد و در نوبت دوم نیز نزدیک به ۳۵ میلیمتر بارندگی صورت گرفت که سیلاب‌هایی را در اطراف شهر به دنبال داشت.

وی اضافه کرد: بیش از ظرفیت مسیر و کانال رودخانه آب وارد بلوار زائر شد اما با توجه به تخلیه مسیر هیچ‌کدام از زائرین و شهروندان در معرض خطر قرار نگرفتند البته از نظر زیرساخت‌های شهری حدود ۱۲ میلیارد تومان خسارت به شهر وارد آمد.

شهردار قم با بیان اینکه بعد از اتمام ایام نوروز و بارندگی شهر درگیر برنامه‌های ۱۵ شعبان شد افزود: بیش از ۲ میلیون زائر در این ایام در قم حضور پیدا می‌کنند و در این زمینه تدبیر شد و بیش از ۲۰۰ هکتار پارکینگ در اطراف مسجد مقدس جمکران آماده سازی و بیش از ۳۰۰ دستگاه اتوبوس هم برای خدمات‌رسانی به زائرین تامین شد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۵۰ موکب در اطراف مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم استقرار داشتند خاطرنشان کرد: طرح امسال تبدیل مسیر سواره‌ رو به مسیر پیاده بود که در زمان خروج جمعیت از مسجد مقدس جمکران مشکلاتی ایجاد شد که سعی داریم این نقاط ضعف را سال‌های آینده برطرف کنیم.

شهردار قم با تاکید بر اینکه در حال آماده‌سازی شهر برای ماه مبارک رمضان هستیم افزود: مدیریت شهری به طور مستمر در حال برنامه‌ریزی و کار برای خدمات ‌رسانی به مردم است.

وی با اشاره به مشکل شهر قم در حوزه حمل و نقل عمومی اذعان کرد: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس شهر قم امسال اتمام قرارداد می‌شدند که ممکن بود حمل و نقل عمومی قم را معطل کند که تدابیری اتخاذ کردیم و ۷۳ دستگاه اتوبوس خریداری شد و ۲۹ اسفند نیز قرارداد خرید ۱۰۴ دستگاه اتوبوس منعقد شد و قرار شد ۱۲۰ دستگاه اتوبوس فرسوده هم بازسازی شود تا بحرانی در شهر رخ ندهد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به وضعیت فضای سبز شهر قم اظهار کرد: از نظر تامین پساب و آب مورد نیاز فضای سبز پیش‌بینی لازم را انجام دادیم و تلاش بر این بود که سالیانه ۳ مترمربع برای شهر توسعه فضای سبز داشته باشیم که تا حد زیادی محقق شده است.

وی به برنامه احداث پارک هزارهکتاری شهر قم اشاره کرد و افزود: این بوستان از میدان مفید آغاز شده و تا کوه خضر و دوبرادران ادامه خواهد داشت که فضای شهر قم را متحول می‌کند.

شهردار قم با تاکید بر اینکه دیگر در خیابان‌های مرکزی شهر مشکل سد معبر و وانت‌بارها وجود ندارد گفت: در نقاطی چون میدان نبوت مشکلاتی داریم که به دنبال تدبیر برای ساماندهی آنها هستیم تا شهر قم از نظر زیباسازی، نظافت و فضای سبز به شرایط مطلوب برسد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه شهید کاظمی تصریح کرد: اختلافاتی در این پروژه با سرمایه‌گذار داشتیم که مرتبط با بارگذاری عظیم آن بود. به همین خاطر برنامه‌ریزی کردیم که کاهش داده شود و در حال حاضر سرمایه‌گذار این پروژه درگیر مسائل حقوقی است.

سقائیان‌نژاد ادامه داد: با برنامه‌ریزی موقتا این پروژه تبدیل به پارکینگ شده تا مردم از آن استفاده کنند و در این ایام خدمات مطلوبی به واسطه آن به مردم ارائه شد.

وی گفت: در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی کشور شهرداری در چارچوب منطقی کارهای خود را پیش می‌برد و با نیت خالص و مدیریت جهادی انسجام منطقی دارند که مدیریت شهر را دنبال کنند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 77006

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77006/توسعه-طرح-ساماندهی-وانت-بارها-کل-محدوده-شهر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir