کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حفظ 2 تیم در لیگ برتر دستاورد مهم تیراندازی قم در سال 97 است

خبرگزاری ايرنا , 5 ارديبهشت 1398 ساعت 12:30

دبیر هیات تیراندازی قم گفت: برای نخستین بار در تاریخ تیراندازی این استان دو تیم آقایان و بانوان قم موفق به حضور در لیگ برتر و ماندن در این لیگ شدند که این موضوع مهمترین دستاورد این هیات ورزشی در سال گذشته است.


به گزارش قم نیوز محمدجواد متقیان افزود: حضور دو تیم از بانوان و آقایان قم در لیگ برتر با وجود همه مشکلات و کمبودها سال 97 را به سالی فراموش ناشدنی برای این رشته ورزشی تبدیل کرد.

وی اظهار داشت: این موفقیت در حالی رقم می خورد که این رشته ورزشی از داشتن سالن اختصاصی در قم محروم بوده و مشکلات اقتصادی فعالیت در تیراندازی را در سال گذشته دچار چالش کرده است.

دبیر هیات تیراندازی قم، سطح رقابت های لیگ برتر را بسیار بالا دانست و ادامه داد: مهمتر از حضور در لیگ برتر، ماندن در این لیگ است که تیراندازان قم در بخش آقایان با ایستادن در رده چهارم و بانوان تیراندازان استان با کسب رتبه پنجم موفق به ادامه حضور خود در این لیگ شدند.

متقیان در ادامه، اعزام تیراندازان قم به مسابقات کشوری درتمامی رده های سنی را از دیگر اقدام های مهم این هیات در سال 97 دانست و افزود: در سال 97 در تمام رده های مختلف سنی بخش آقایان و بانوان بیش از 40 اعزام به مسابقات تیراندازی کشوری انجام شده که افزایش تجربه، مهارت و سطح آمادگی تیراندازان استان را در پی داشته است.

وی با اشاره به اعزام نوجوانان تیراندار قم به مسابقات استعدادهای برتر ورزشی گفت: در رده نوجوانان با وجود اینکه تمام ملی پوشان دراین رقابت ها حضور داشتند ولی تیراندازی از قم موفق به کسب عنوان ششم این رقابت ها شد که آینده خوبی برای تیراندازی استان را نوید می دهد.

متقیان با بیان اینکه تیراندازی رشته پر مدال و آینده داری است گفت: با توجه به ظرفیت های تیراندازی استان اگر توجه و سرمایه گذاری لازم به این رشته ورزشی شود، قم می تواند در مسابقات آسیایی نماینده ای در تیم ملی داشته باشد و به کسب سهمیه برای مسابقات المپیک در این رشته امیدوار باشد.

وی کسب 6 مدال رنگارنگ در مسابقات کشوری از جمله دستاوردهای تیراندازی قم در سال 97 عنوان کرد و ادامه داد: این تعداد مدال که بیش از سال 96 است در حالی توسط تیراندازان استان به دست آمده است که مسابقات برگزاری تیراندازی توسط فدراسیون در سال 97 کاهش چشمگیری نسبت به سال 96 داشته ست.

متقیان، افزود: ایستادن ورزشکار قمی در رده سوم نفرات برتر لیگ برتر آقایان در رشته تپانچه جوانان، کسب رتبه سوم تپانچه بانوان در رده جوانان مسابقات آزاد، ایستادن در مقام سوم رده بندی نهایی مسابقات آزاد کشوری و برگزاری منظم ششمین لیگ استانی تیراندازی از مهمترین اقدام های ورزش قم در سال گذشته است.

هم اکنون حدود 100 تیرانداز فعال در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در دو بخش آقایان و بانوان در قم فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 77008

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77008/حفظ-2-تیم-لیگ-برتر-دستاورد-مهم-تیراندازی-قم-سال-97

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir