پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 77009
منبع : خبرگزاری مهر
مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست:

اجازه برداشت شورابه صنعتی از دریاچه نمک به روش تبخیری را نمی‌دهیم

قم نيوز : مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان حفاظت محیط، زیست دریاچه نمک قم را دارای شرایط حساس و شکننده‌ دانست و گفت: اجازه برداشت شورابه‌های صنعتی از این تالاب به روش تبخیری را نمی‌دهیم.
اجازه برداشت شورابه صنعتی از دریاچه نمک به روش تبخیری را نمی‌دهیم
اجازه برداشت شورابه صنعتی از دریاچه نمک به روش تبخیری را نمی‌دهیم
به گزارش قم نیوز مسعود باقرزاده کریمی در بازدید از تالاب‌های استان قم در سخنانی اظهار داشت: تالاب‌ها هرچند کوچک یا بزرگ باشند، نقش و جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی در بهبود و تنظیم شرایط اکولوژیکی مناطق برعهده دارند.

وی با بیان اینکه حقابه تالاب‌ها باید در کل حوضه آبریز به صورت یک مجموعه واحد در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: اگر حقابه زیست محیطی تالاب‌ها و رودخانه‌ها در کل حوضه آبخیز و آبریز به صورت صحیح مدیریت شود، مشکلات و چالش‌های زیست محیطی در عرصه تالاب‌ها را به شکل امروزی شاهد نخواهیم بود.

مدیر دفتر اکوسیستم‌های تالابی سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت تأمین حقابه‌های زیست محیطی تالاب‌های استان قم تأکید کرد و گفت: تالاب‌های قم در مرکز کشور دارای جایگاه مؤثر و منحصر به فردی هستند که کم توجهی به آنها ممکن است آسیب‌های جدی برای مراکز جمعیتی و زیست بوم منطقه به دنبال داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت و شرایط حساس و شکننده دریاچه نمک قم، از دست اندازی به منابع آبی این دریاچه به ویژه رودخانه شور با هر بهانه‌ای انتقاد کرد و گفت: با توجه به شرایط حساس و وجود کانون‌های گرد و غبار در این منطقه، اجازه برداشت شورابه‌های صنعتی از این تالاب ارزشمند به روش تبخیری که باعث اتلاف آب می‌شود را نمی‌دهیم و سازمان در این راستا از روش‌های مداربسته حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdccoxqm.2bqmx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما