پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 77013
منبع : خبرگزاری ايرنا

معاون استاندار قم: واحدهای تولیدی بدهکار قم بدون هماهنگی تملک نشود

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: واحدهای تولیدی که نتوانسته اند تسهیلات دریافتی را بازپرداخت نمایند، نباید بدون هماهنگی ستاد اقتصاد مقاومتی تملک شوند.
واحدهای تولیدی بدهکار قم بدون هماهنگی تملک نشود
واحدهای تولیدی بدهکار قم بدون هماهنگی تملک نشود
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی قم، افزود: در صورتی که واحد صنعتی توسط بانکی تملک شد، باید بلافاصله برنامه زمان بندی واگذاری مجدد آن مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت 42 واحد صنعتی از مجموع 72 واحد بدهکاری که سال های گذشته توسط بانک ها تملک شده اند، همچنان بلاتکلیف است.

وی گفت: سهم استان قم در پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال گذشته، 9 هزار میلیارد ریال بود، ولی عملکرد استان پرداخت 11 هزار و 160 میلیارد ریال به واحدهای تولیدی استان بوده است.

غضنفری افزود: در سال 96 نیز با وجود این که سهم استان قم در پرداخت تسهیلات رونق تولید پنج هزار میلیارد ریال تعیین شد، ولی با هماهنگی بانک ها 9 هزار میلیارد ریال به واحدهای متقاضی پرداخت شد.

وی با اشاره به بررسی کمیته نظارت بر پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، گفت: کلیت موضوع اینگونه نیست که طرح ها مصوب شود، ولی اقدام نشود؛ مثبت بودن عملکرد استان و جایگاه قم از این نظر در سطح کشور این موضوع را تایید می نماید که تسهیلات خوبی به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

وی همچنین با تاکید بر این که تاخیر در پرداخت تسهیلات رونق تولید مورد قبول نیست، گفت: جهت گیری بانک ها در راستای سیاست های استان در سال 97 مثبت بوده است، امسال نیز با وجود این که سهم قم ابلاغ نشده، ولی به بانک ابلاغ شده که روند پرداخت رونق تولید نباید متوقف شود.

نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم با حضور اعضای ستاد در سالن جلسه های امام جواد(ع) استانداری برگزار و طرح های راهبردی برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchxvnq.23nqzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما