پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : 77019
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله جوادی آملی: علم دینی علمی است که موضوع آن فعل الهی باشد

قم نيوز : استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به نظر عقلانیت وحیانی در ارتباط با علم تأکید کرد که علم دینی هر علمی است که موضوع آن فعل الهی باشد.
آیت‌الله جوادی آملی: علم دینی علمی است که موضوع آن فعل الهی باشد
آیت‌الله جوادی آملی: علم دینی علمی است که موضوع آن فعل الهی باشد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله جوادی آملی در پیام تصویری به همایش ملی نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش پرورش که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد اظهار داشت: امام سجاد(ع) در روایتی می‌خواهد که وجود نازنین پیامبر(ص) را برای ما مَهیَعه قرار بدهد.

وی افزود: مهیعه یعنی میدان وسیعی که راه برای اظهار نظر در مورد آن باز باشد، الان این همایش گرانقدر علمی نمودار از آن مهیعه است که هر کسی در مورد علم اسلامی و علم انسانی نظر خود را ارائه می‌ دهد و آن را به بحث و نظر می‌ گذارد.

آیتالله جوادی آملی با بیان این که عقلانیت وحیانی دو پیام دارد گفت: عقلانیت وحیانی می‌گوید اولا این که هر علمی که موضوع آن فعل الهی باشد دینی است و از نظر تفسیری نیز قرآن کریم هر موجود خارجی را نه هر فعل انسان را بحث جدایی می‌کند که ممکن است دینی باشد یا نباشد.

وی افزود: هر قدم و بیان برداشته شده برای این حرکت بزرگ مأجور است و این اختلاف نظرها نیز خودش رحمت است و خلأ یکی را دیگری پر می‌ کند و سبب ارتقای یک نظر و ایده می‌ شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه درادامه با اشاره به آیات اختلاف لیل و نهار در قرآن کریم ابراز داشت: این که در بخشی از آیات اختلاف شب و روز بیان شده است این است که هریک جانشین دیگری می‌ شود و کاری که یکی نکرده دیگری کامل می‌ کند.

آیتالله جوادی آملی تصریح کرد: اختلاف نظرها از جنس جبران کمبودها است و امیدواریم خداوند به شما خیر دنیا و آخرت را اعظا کند و از همه بزرگانی که قلم زدند، حق شناسی می‌ کنیم و پاداش دنیا و آخرت نصیب شما شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdnz05.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما