پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : 77028
منبع : خبرگزاری فارس

نرخ بیکاری در قم نسبت به کل کشور مطلوب‌تر است

قم نيوز : مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم گفت: نرخ بیکاری استان قم 10.7 بوده که نشان‌دهنده شرایط بهتری در قم نسبت به کل کشور است.
نرخ بیکاری در قم نسبت به کل کشور مطلوب‌تر است
نرخ بیکاری در قم نسبت به کل کشور مطلوب‌تر است
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به تسهیلات مقرر شده برای بخش مشاغل خانگی اظهار کرد: از سهمیه 11 میلیارد و 900 میلیون تومانی در بخش تسهیلات مشاغل خانگی تا کنون 9 میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده است که اشتغال در مشاغل خانگی با 10 میلیون تومان به مرحله اجرا می‌رسد.

وی افزود: میانگین ایجاد اشتغال در مشاغل روستایی 150 میلیون تومان است که این مبلغ نسبت به متوسط ایجاد اشتغال در بخش مشاغل خانگی که بین 10 تا 15 میلیون تومان است رقم بیشتری است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه در سال 1397 حدود 15 هزار اشتغال جدید ایجاد شده است و بیش از سه هزار نفر به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی اضافه شده‌اند اضافه کرد: بر خلاف این آمار در سامانه رصد فقط هفت هزار و 500 شغل به ثبت‌ سیده است.

کاویانی عنوان کرد: نرخ بیکاری استان 10.7 بوده که نشان‌دهنده شرایط بهتری در قم نسبت به کل کشور است.

وی با بیان اینکه از سهمیه 202 میلیارد تومانی تسهیلات اشتغال روستایی، 136 میلیارد تومان به میزان 70 درصد تخصیص پیدا کرده است بیان کرد: بر مبنای این حجم تخصیصات هزار و 677 شغل جدید ایجاد شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قم اذعان کرد: همچنین از 112 طرح ابلاغی 102 طرح به صورت کامل به مرحله پرداخت و جذب تسهیلات رسیده است.

کاویانی تصریح کرد: 240 میلیارد تومان از محل قانون بند 18، ابلاغ‌ شده است که از این‌ بین فقط 128 میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده و بر مبنای آن 500 شغل ایجاد شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdjz05.yt05x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما