پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : 77030
منبع : خبرگزاری فارس

بازگشت 19 واحد صنعتی راکد استان به چرخه فعالیت

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از بازگشت 19 واحد صنعتی راکد استان به چرخه فعالیت با پرداخت تسهیلات خبر داد.
بازگشت 19 واحد صنعتی راکد استان به چرخه فعالیت
بازگشت 19 واحد صنعتی راکد استان به چرخه فعالیت
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه سال گذشته 50 جلسه اصلی ستاد تسهیل و رونق تولید و بیش از 100 جلسه فرعی تشکیل شد اظهار کرد: در این جلسات مشکلات 200 واحد مورد بررسی قرار گرفت و در راستای رفع مشکلات آنها برنامه‌ریزی صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه این جلسات 604 مصوبه داشته که 72 درصد آنان اجرایی شده است خاطرنشان کرد: 22 درصد مصوبات نیز در دست پیگیری است که تنها سه درصد مصوبات روی زمین‌مانده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر اینکه در سال گذشته 15 جلسه میدانی جلسات ستاد تسهیل برگزار شده است گفت: در این جلسات به مشکلات 40 واحد صنعتی استان رسیدگی شده است.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال گذشته 790 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای کشاورزی و صنعتی پرداخت شده است خاطرنشان کرد: این تسهیلات با احتساب تسهیلات پرداخت‌شده در سال جدید، به بیش از هزار میلیارد تومان رسیده است.

سیجانی از بازگشت 19 واحد صنعتی راکد استان به چرخه فعالیت با پرداخت تسهیلات خبر داد و ابراز کرد: 6 هزار و 800 شغل جدید سال گذشته ایجاد شده است و در بخش کشاورزی نیز تثبیت 7 هزار شغل و اشتغال زایی برای 400 نفر شده است.

وی تدوین برنامه راهبری رونق تولید در استان را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اینکه این برنامه برشی از سیاست کلان رونق تولید بوده و به صورت یک‌ساله تدوین ‌شده است تصریح کرد: این برنامه 27 محور و راهبرد با تعیین دستگاه مسوول و دستگاه همکار طراحی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر اینکه جهاد کشاورزی و سازمان صمت دو دستگاه مسوول اصلی در اجرای این برنامه راهبردی هستند گفت: این برنامه با نگرش عملیاتی بودن تدوین‌شده است و جنبه‌های اجرایی شدن به صورت دقیق سنجیده شده است، برخی از محورهای برنامه راهبردی رونق تولید نیازمند پیگیری‌های ملی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgzz9u.ak9uw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما