کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله صافی گلپایگانی: ملت‌های مسلمان به سکوت خود در برابر جنایت‌های حکومت سفاک سعودی پایان دهند

خبرگزاری تسنیم , 5 ارديبهشت 1398 ساعت 21:44

آیت‌الله صافی گلپایگانی با صدور پیامی از سکوت امت‌های مسلمان و جوامع بین‌المللی در قبال جنایت‌های عربستان سعودی در اعدام جمعی از مسلمانان بی‌دفاع عربستان انتقاد کرد.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله صافی گلپایگانی در پی شهادت جمعی از مسلمانان مظلوم عربستان پیام تسلیت صادر و سکوت مجامع بین‌المللی را در قبال آن ننگین و ذلت‌بار توصیف کرد.

شرح پیام این مرجع تقلید به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَمَانَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَنْ یُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ

باکمال تأثر و تأسف اطلاع یافتیم رژیم سفاک حاکم بر حجاز جنایت بسیار وحشتناکی را انجام داد که در تاریخ سیاه این حکومت ظالم سابقه ندارد؛ شهادت جمعی از جوانان بی‌گناه و مظلوم به‌دست سفاکان عربستان اگرچه برای آن شهیدان فوز و سعادت و افتخار است، اما برای جوامع بین‌المللی و جمعیت‌های دفاع از حقوق بشر ننگ و عار و ذلت است.

در این پیام آمده است: چرا دولت‌های اسلامی در این حادثه وحشیانه سکوت اختیار کرده و به ندای مظلومیت آنان پاسخ مثبت نمی‌دهند؟

وظیفه ما این است در هرجای جهان که به انسان‌های بی‌گناه ستم وارد می‌شود اظهار تأثر و تأسف نماییم و ظالمین را محکوم نماییم ولی الآن مشاهده می‌شود که مسلمانان و دولت‌های اسلامی و سایر ملل جهان آن‌طور که باید این جنایات را محکوم نمی‌کنند و وظیفه انسانی خود را فراموش نموده‌اند و بلکه با سکوت خود دست این خونخواران را باز نگه‌داشته که به ظلم و ستم خود ادامه دهند.

این‌جانب با تسلیت و تبریک به خانواده‌های معظم شهدا، از خداوند متعال صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان مسئلت دارم. ان شاء الله شهدای آنان با شهیدان بدر و احد محشور شوند. پایان ستم ظالمین را از درگاه ذات لایزال الهی خواهانم.

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 77034

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77034/آیت-الله-صافی-گلپایگانی-ملت-های-مسلمان-سکوت-خود-برابر-جنایت-های-حکومت-سفاک-سعودی-پایان-دهند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir