جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 77042
منبع : خبرگزاری فارس

امام جمعه قم: سپاه هر روز بین مردم محبوب‌تر می‌شود

قم نيوز : امام جمعه قم گفت: آمریکایی‌ها تصور می‌کنند با تروریستی خواندن سپاه، آن را تضعیف می‌کنند اما سپاه محبوب بود، محبوب‌تر شد و امروز شاهدیم مردم به سپاهی بودن افتخار می‌کنند.
امام جمعه قم: سپاه هر روز بین مردم محبوب‌تر می‌شود
امام جمعه قم: سپاه هر روز بین مردم محبوب‌تر می‌شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم، با بیان اینکه اگر جلوی نابرابری‌ها و بی عدالتی در جامعه گرفته شود رشد و آبادانی ایجاد خواهد شد اظهار کرد: نباید اینطور باشد که قشری در جامعه برخوردار و اقشاری غیربرخوردار باشند و باید عدالت اجتماعی در فعالیت‌ها در دستور کار باشد.

وی با اشاره به آغاز دهه تکریم مساجد گفت: کسانی که وارد مساجد می‌شوند در روایات به عنوان زائر خدا شناخته شده‌اند پس باید تلاش کرد که جایگاه و شان مساجد حفظ شوند.

امام جمعه قم با تاکید بر جاذبه‌سازی برای حضور مردم و جوانان در مساجد تصریح کرد: نظم مسجد، عدم ایجاد مزاحمت، برنامه‌ریزی، خوش‌رفتاری دست‌اندرکاران، پرهیز از افراط و تفریط و... برای مردم جاذبه ایجاد می‌کند.

حسینی بوشهری با اشاره به روز شوراها، به سیلاب گسترده در برخی نقاط کشور اشاره کرد و گفت: تلفات اگرچه کم بود اما حتی یک نفر هم مایه تاسف و تاثر است؛ بسیاری از مردم خسارات زیادی را متحمل شدند اما شاهد حضور گسترده مردم برای کمک‌رسانی بودیم که جای تقدیر دارد.

وی گفت: مردم ما از دورترین نقاط برای کمک به مردم سیل‌زده حضور پیدا کردند، طلاب، نیروهای نظامی، انتظامی، دانشجویان، اقشار مختلف مردم حضور پیدا کردند و صحنه‌ای فراموش‌ناشدنی در تاریخ کشور برجای گذاشتند؛ آفرین بر مردمی که دل دوستان را شاد کرده و دشمنان را مایوس می‌کند.

امام جمعه قم با اشاره به آغاز فصل گرما اظهار کرد: اولین مشکل مردم مناطق سیل‌زده گرما در چادرها است؛ مواد غذایی و دارو فراهم شده و امداد و نجات برپا است اما مردم نیازمند امکانات سرمایشی هستند تا در گرما با مشکل مواجه نشوند؛ امروز باید رویکرد تامین امکانات سرمایشی برای مردم باشد.

وی اضافه کرد: مردم تمام هستی خود را از دست دادند و حتی عده‌ای تنها لباس تنشان برایشان باقی مانده است پس باید خسارت آنها جبران شده و مسکن آنها بهسازی یا ساخته شود. خیران وارد میدان شده تا ان‌شاءالله این مناطق آباد شده و آلام آسیب‌دیدگان تسکین پیدا کند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن مکار و عنود ما در مساله سیل دشمنی خود را آشکار کرد گفت: دشمن جلوی کمک کشورها و دریافت کمک توسط بانک‌ها را گرفت؛ اینها می‌گویند ما با دولت ایران مخالفیم اما اینطور نیست، اینها همان‌ها هستند که می‌خواهند ریشه ملت ایران را بسوزانند اما ره به جایی نخواهند برد و ملت با همراهی و همکاری خودشان کشور را آباد خواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود یکی از دغدغه‌های جدی را تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران عنوان کرد و افزود: باید نسبت به دستمزد، امنیت شغلی کارگران و تعامل بین آنها و کارفرما رسیدگی جدی شود و البته تسهیلات جدی برای کارفرمایان هم فراهم شوند تا چرخ اقتصاد فعال شود؛ باید از ورود بی رویه کالاها در کشور جلوگیری کنیم و به نوعی حمایت از کالای ایرانی می‌تواند همین باشد.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: دستگاه قضا و دولت مراقبت کنند کارخانجاتی که به بخش خصوصی واگذار می‌شود چطور با کارگران برخورد می‌شود؛ نمونه‌هایی بوده که کارگران بیکار شده‌اند و زمین کارخانجات به برج تبدیل شده که باید از این کار مراقبت شود.

وی با اشاره به روز معلم گفت: معلمان الگوهای ما هستند و آموزش و پرورش اساسا الگوی رفتاری و اخلاقی در جامعه می‌تواند باشد و معلمان هم علم آموز هستند و هم باید اخلاق آموز باشند و حریم آنها باید حفظ شده و حقوق آنها پاس داشته شود تا جامعه‌ای سالم داشته و از رهگذر تربیت آنها انسانی‌هایی سالم، پرتلاش و دارای ابتکار به جامعه تحویل داده شود.

امام جمعه قم با اشاره به تروریستی خواندن سپاه پاسداران توسط آمریکا گفت: در جهان این رسم نیست که نیروهای مسلح یک کشور تروریست دانسته شود و این جز نتیجه عصبانیت آمریکا نیست؛ آنها می‌بینند که با این همه هزینه چیزی در منطقه به دست نیاورده است و به کشورهای اسلامی و اطراف که نگاه می‌کند هرجا ورود کرده پیشاپیش برای شکست آمریکا سپاه عزیز و قهرمان ما حضور داشته و پیروز بوده است.

وی تصریح کرد: اینها تصور می‌کنند با تروریستی خواندن سپاه، آن را تضعیف می‌کنند اما سپاه محبوب بود، محبوب‌تر شد و امروز شاهدیم مردم به سپاهی بودن افتخار می‌کنند و حتی کسانی که سلیقه و برنامه‌های سپاه را قبول نداشتند اما زمانی که دیدند سپاه از ماه‌های آغازین انقلاب هرجا نظام تهدید شده رودرروی دشمن ایستاده‌اند در این برهه حامی و همراه سپاه بودند.

حسینی بوشهری با اشاره به اقدام نابخردانه آمریکا برای حذف معافیت‌های خرید نفت از ایران تصریح کرد: آمریکا خیال می‌کند که ما دست روی دست می‌گذاریم و منتظر امر و نهی آمریکا می‌مانیم؛ رهبر انقلاب با قامتی استوار فرمودند که ما هرمقدار بخواهیم نفت تولید و صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/113
https://qomnews.ir/vdcj8yea.uqeaxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما