جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 77045
منبع : خبرگزاری فارس

پیشرفت بیش از 40 درصدی بیمارستان هزار تخت‌خوابی قم

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی نوید آینده توریست درمانی خوبی را در قم می‌دهد گفت: در حال حاضر این بیمارستان 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پیشرفت بیش از 40 درصدی بیمارستان هزار تخت‌خوابی قم
پیشرفت بیش از 40 درصدی بیمارستان هزار تخت‌خوابی قم
به گزارش قم نیوز ابوالفضل ایرانی‌خواه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز قم، با بیان این که در حوزه بیمارستانی وضعیت خوبی در قم داریم اظهار کرد: 2 هزار تخت بیمارستانی در قم داریم که 600 تخت تاکنون در چند سال گذشته ایجاد شده و بیش از هزار تخت دیگر هم در سال‌های آینده فعال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه احداث بیمارستان هزار تخت‌خوابی نوید آینده توریست درمانی خوبی را در قم می‌دهد افزود: در حال حاضر این بیمارستان 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا نیمه اول سال 99 نیمی از تخت‌های پیش‌بینی شده بیمارستان افتتاح شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اقدامات انجام شده برای کاهش مشکلات و کمبودها در حوزه بهداشت و درمان گفت: تاکید ما بر ایجاد عدالت در این حوزه خصوصا با محوریت مناطق کم‌برخوردار شهر است.

وی محور شعارهای هفته سلامت را توجه به مولفه‌های اجتماعی موثر در سلامت و مراقبت‌های اولیه بهداشتی دانست و افزود: 20 درصد از روند تحقق شاخص‌های حوزه سلامت به وزارت بهداشت مرتبط است.

ایرانی‌خواه با تاکید اقدامات انجام شده در حوزه کاهش بیماری های واگیردار در کشور افزود: امروز با اقدامات انجام شده شاهد کاهش چشمگیر بیماری‌هایی هستیم که بسیاری از مردم را در معرض خطر مرگ قرار می‌داد.

وی گفت: در حال حاضر درگیر بیماری‌هایی هستیم که در سنین میان‌سالی سلامتی جامعه را تهدید می کند که شامل بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و... است.

ایرانی‌خواه لزوم توجه به مراقبت‌های بهداشتی اولیه از سوی مردم را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: راه اندازی بیش از 150 مرکز و پایگاه سلامت در استان را داشتیم و برای بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت استان پرونده سلامت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه هر خانه باید یک پایگاه سلامت باشد تصریح کرد: رعایت اصول اولیه بهداشتی می‌تواند در خانه وضعیت سلامت را بهبود بخشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه یکی از مسائل پررنگ عامل مرگ و میر در کشور سوانح و تصادفات است گفت: سالیانه 300 مرگ به دلیل حوادث جاده‌ای در قم داریم که عمدتا به دلیل عدم رعایت به موارد قانونی است.

وی عدالت در سلامت و آموزش را از دیگر برنامه‌های وزارت بهداشت دانست و گفت: توجه به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهرها از اولویت‌های وزارت بهداشت بوده است.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdccpxqm.2bqm08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما