کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی:

حضور طلاب در مناطق سیل زده جلوه های باشکوهی به ثبت رساند

خبرگزاری ايرنا , 7 ارديبهشت 1398 ساعت 11:30

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پیامی ضمن قدردانی از حضور طلاب در مناطق سیلزده عنوان کرد: حضور خودجوش طلاب و روحانیان به صورت فردی، گروهی و تشکیلاتی برای امدادرسانی در مناطق سیل‌زده در کنار قشرهای مختلف، جلوه های بیادماندنی و باشکوهی به ثبت رساند.


به گزارش قم نیوز در پیام حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی آمده است: حادثه سیل در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان در روزهای آغازین سال 98 با برجای گذاشتن خسارت های جانی و مالی وسیع، باعث شد تا در این سال، شروع تلخی را شاهد باشیم. این حادثه اما، در دل خود اتفاقاتی را رقم زد که شاید بتوان از آنها به عنوان برکات شیرینِ آن یاد کرد.

پیام حاکی است: سیل مهربانی و عاطفه مردم در ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی، وحدت قشرهای مختلف برای تسریع خدمات‌رسانی و تسهیل امدادرسانی و حضور فراگیر نیروهای مختلف مردمی برخی از این برکات شیرین بود. در این بین، طلاب و روحانیان اگرچه بر اساس تکلیف، پیش از این نیز همواره در کنار مردم و غمخوار آنها بودند این بار اما، حضوری گسترده‌، چشمگیر، ملموس‌ و اثرگذارتر از همیشه داشتند.

پیام ادامه یافته است: بی‌شک و به تاکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب، مردم نه تنها ولی نعمتان انقلاب بلکه عائله ما هستند و خدمت معنوی، سیاسی و اجتماعی به ایشان یکی از مصادیق والای جهاد در راه خداست. خدمت‌رسانی به مردم یک اصلِ اصیل انسانی و اسلام است و در صف اول این عرصه بودنِ طلاب و روحانیان، رکن رکینِ حیاتِ حوزه علمیه و روحانیت در جامعه و انس و الفت مردم با آنهاست.

در این پیام اضافه شده است: بر خود فرض می‌دانم دست یکایک طلاب و روحانیانی که برای خدمت به مردم سیل‌زده و آسیب‌دیده قیام کردند و به هر طریقی خدمت جهادی داشتند را به گرمی بفشارم و عرض سلام، خسته‌ نباشید و تقدیر و تشکر داشته باشم.

در بخش دیگری ازاین پیام آمده است: همچنین به صورت ویژه قدردان حضور جهادی و امیدآفرین ائمه جمعه و جماعات، مدیران حوزه‌های علمیه، مبلغان دینی در سراسر کشور و طلاب و روحانیان غیرایرانی هستم که همراهی و همدلی ایشان و حضور در بین مردم و نیروهای جهادی، اثرها و برکت های این خدمت‌رسانی را مضاعف کرد. البته در این میان استفاده صحیح و بجا از ظرفیت‌های رسانه به ‌ویژه رسانه‌های اجتماعیِ فضای مجازی برای انعکاس این حضور، مبارک و از عوامل موثر در ثبت این همدلی مومنانه بود.

پیام حاکی است: لازم است مراکز حوزوی همواره در صف اول حرکت عظیم خدمت به مردم و جامعه قرار گیرند و با توسعه آموزش‌ها و مهارت‌های مورد نیاز امدادی در قالب برنامه های متعدد به ارتقاء توانمندی های طلاب و روحانیان اقدام نمایند.

براساس اطلاعات موجود، بیش از یک صد تن از طلاب و روحانیان از قم برای کمک رسانی به مردم مناطق سیل زده اعزام شدند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 77054

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77054/حضور-طلاب-مناطق-سیل-زده-جلوه-های-باشکوهی-ثبت-رساند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir