يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 77101
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله علوی گرگانی: طلاب و مبلغان جامعه را از معارف دینی سیراب کنند

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نقش مبلغان در ترویج معارف الهی در جامعه گفت: طلاب و مبلغان در مراسم‌های سخنرانی از آیات الهی بیشتر استفاده کنند چون یکی از نیازهای جامعه ترویج معارف دینی است.
آیت‌الله علوی گرگانی: طلاب و مبلغان جامعه را از معارف دینی سیراب کنند
آیت‌الله علوی گرگانی: طلاب و مبلغان جامعه را از معارف دینی سیراب کنند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار اساتید و مربیان قرآنی بسیج و سپاه پاسداران که در دفتر معظم له برگزار شد اظهار داشت: همه انسان‌ها نیازمند نصیحت و موعظه هستند و باید مراقبت کنند پیشگاه درگاه الهی عمل خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) افزود: دنیا محل نوشتن است و عمل‌ها یادداشت می‌شود و چیزی از قلم نمی‌افتد و ثبت می‌شود و خدا نسبت به اعمال ما آگاه است.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: امام علی (ع) فرمود بترسید از کسی که هم خودش شاهد و هم حاکم است و نیاز به شهادت کسی برای وی نیست.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: یکی از علمای نجف هنگامی که آیات الهی را قرائت می‌کرد گریه می‌کرد و می‌گفت هر گامی که برداشته می‌شود نوشته می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به نقش مبلغان در ترویج معارف الهی در جامعه گفت: طلاب و مبلغان در مراسم‌های سخنرانی از آیات الهی بیشتر استفاده کنند چون یکی از نیازهای جامعه ترویج معارف دینی است.

وی تصریح کرد: در گذشته سخنرانان احادیث و آیات قرآنی می‌خواندند، طلاب و روحانیون نباید تنها به سخنرانی اکتفا کنند بلکه باید از آیات الهی سخن گفته شود تا برای جامعه تبیین شود که خداوند چگونه با بنده‌اش سخن گفته است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: از امام صادق(ع) سؤال شد هنگامی که انسان از دنیا می‌رود و در قبر گذاشته می‌شود اول فرشته‌ای که برانسان می‌آید نگیر و منکر است و امام(ع) فرمود نه بلکه نخستین فرشته‌ای که می‌آید فرشته نویسنده و کاتب است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: از امام صادق(ع) پرسیده شد فرشته کاتب چه فرشته‌ای است و امام(ع) فرمود انسان هنگامی که جان خود را از دست می‌دهد فرشته کاتب در قبر می‌آید و می‌گوید که هر عمل در دنیا انجام دادی بنویس و انسان می‌گوید قلم و جوهری ندارم که بنویسم و فرشته می‌گوید کفن تو کاغذ وانگشت تو قلم است و هر عملی در دنیا انجام دادی بنویس.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: اگر انسان در هر کاری که می‌خواهد انجام دهد و باور داشته باشد که روز قیامت باید پاسخگوی اعمال خود باشد و در همه حال خدا را در نظر بگیرد عاقبت به خیر می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfyyde.w6dexagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما