يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : 77109
منبع : خبرگزاری فارس

خروج فوتسال قم از بلاتكليفي / بهرامي: سوهان مي‌ماند

قم نيوز : سرنوشت نماينده فوتسال قم براي حضور در دوره جديد رقابت‌هاي ليگ برتر فوتسال باشگاه‌هاي كشور با قطعي شدن فعاليت مجدد سوهان محمدسيما مشخص شد.
خروج فوتسال قم از بلاتكليفي / بهرامي: سوهان مي‌ماند
خروج فوتسال قم از بلاتكليفي / بهرامي: سوهان مي‌ماند
به گزارش قم نیوز در شرایطی که کمتر از دو ماه دیگر به آغاز دوره جدید مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور زمان باقی مانده، از هیأت فوتبال استان قم خبر رسید که تکلیف نماینده فوتسال قم مشخص شده و تیمی که در دوره قبل حضور داشت به کار خود ادامه می‌دهد و از چهارم تیر ماه که دوره جدید لیگ برتر آغاز می‌شود در دوره بیست و یکم این لیگ حضور می‌یابد.


آغاز ماجرای آقایی و قلی‌زاده از لیگ دسته دوم فوتسال ایران

ماجرا از این قرار است که امیر آقایی در سال 1393 با تیمی به نام آرش نوین ایرانیان و رسول قلی‌زاده با تیمی به نام آتلیه‌طهران قم در مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌های کشور حضور یافتند، سالی که آتلیه‌طهران در نیمه نهایی حذف شد ولی آرش نوین ایرانیان قم با شکست حریفان خود روی سکوی قهرمانی جای گرفت و به لیگ دسته اول صعود کرد.

کناره‌گیری آرش و ادامه فعالیت آتلیه‌طهران قم

در سال بعد تیم آتلیه‌طهران قم با مدیریت رسول قلی‌زاده به حضور در لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌های کشور ادامه نداد و با توجه به تصمیم امیر آقایی مدیر و مالک تیم آرش نوین ایرانیان برای عدم حضور در این بازی‌ها، قلی‌زاده نسبت به خرید امتیاز آرش ابراز علاقه کرد و با قراری که با امیر آقایی داشت، مالک نماینده قم در لیگ دسته اول فوتسال ایران شد.

صعود آتلیه‌طهران قم به لیگ برتر فوتسال

با این توافق، نام آرش به آتلیه‌طهران تغییر کرد و این تیم در سال بعد نماینده قم در لیگ دسته اول فوتسال شد، هر چند قرار آنها این بود که اگر تیم به لیگ برتر صعود کرد، سهم امیر آقایی طبق توافق آنها پرداخت شود یا آقایی در سهام تیم شریک باشد که این اتفاق رخ داد و آتلیه‌طهران در سال دوم به لیگ برتر صعود کرد.

 
حل و فصل موضوع مالکیت در هیأت فوتبال قم

موضوع توافق آقایی و قلی‌زاده بعد از صعود نماینده قم به لیگ برتر، پیش از شروع هر فصل لیگ برتر نخستین و مهمترین سوژه فوتسال قم بود، اتفاقی که امسال نیز رخ داد و در آستانه بیست و یکمین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتسال ایران، بار دیگر آقایی و قلی‌زاده طبق روال سه سال قبل بر سر این موضوع بارها پشت میز مذاکره نشستند.

با توجه به انتظاراتی که از فوتسال قم وجود دارد و همچنین موضوعاتی که بین آقایی و قلی‌زاده وجود داشت، پای اداره کل ورزش و جوانان و هیأت فوتبال استان قم نیز به این ماجرا باز شد تا با حضور دو نهاد بالاتر، تصمیم نهایی راجع به مالکیت، مدیریت و چگونگی حضور نماینده قم در فصل 1398 لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور گرفته شود.

بهرامی: سوهان قم در لیگ برتر حضور می‌یابد

سرانجام طبق آنچه که کریم بهرامی رئیس هیأت فوتبال استان قم اطلاع‌رسانی کرد، توافق‌ها برای ادامه کار تیم سوهان محمد سیما در بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتسال ایران و مالکیت رسول قلی‌زاده بر این تیم قطعی شده و بدین‌ترتیب قمی‌ها از تابستان امسال بار دیگر شاهد حضور این تیم در لیگ برتر خواهند بود.

رئیس هیأت فوتبال استان قم راجع به این موضوع اظهار کرد: تیم فوتسال محمد سیما قم به طور کامل به رسول قلی‌زاده منتقل شد و امیدواریم با کمک هواداران ورزش قم، در دوره جدید مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور با حضور یک تیم قوی، سال خوبی پیش‌رو داشته باشیم.

کریم بهرامی در پاسخ به اینکه آیا هماهنگی‌های لازم بین مالکان آتلیه‌طهران و آرش قم برای تعیین مالکیت نماینده لیگ برتری فوتسال قم صورت گرفت یا خیر؟ تصریح کرد: امروز در جلسه‌ای در دفتر هیأت فوتبال قم، امیر آقایی (مالک تیم آرش) که شریک امتیاز تیم فوتسال سوهان محمد سیما بود تمام امتیاز خود را به رسول قلی‌زاده (مالک تیم آتلیه‌طهران) منتقل کرد.


انتظار قمی‌ها از مسوولان / فوتسال قم در حسرت قهرمانی

با این حال انتظار قمی‌های علاقمند به فوتسال این است که هر چه سریع‌تر تکلیف منابع مالی این تیم، کادر فنی و بازیکنانی که قرار است عضو نماینده قم در فصل 1398 لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور باشند، توسط تصمیم‌گیرنده‌های این تیم مشخص شده و قم بعد از 20 سال برای قهرمانی آماده شود.

این در حالی است که قم یکی از استان‌های همیشه سازنده و پراستعداد در فوتسال ایران بوده، استانی که به کارخانه بازیکن سازی در فوتسال معروف است و به گواه کارشناسان این رشته هر ساله بازیکنان توانمندی زیادی را به سطح اول فوتسال ایران معرفی می‌کند اما همچنان در حسرت قهرمانی لیگ برتر مانده است.


فوتسال قم دارنده مرد سال آسیا و کاپیتان تیم ملی

از توانمندی فوتسال قم همین بس که کاپیتان حال حاضر تیم ملی ایران و دارنده چهار عنوان مرد سالی فوتسال قاره کهن در سال‌های 2014، 2016، 2017 و 2018 یعنی علی‌اصغر حسن‌زاده را در سطح اول فوتسال ایران، آسیا و جهان دارد، بازیکنی که چندین قهرمانی جام ملت‌های آسیا در ادوار مختلف این جام و همچنین نخستین‌بار با تیم ملی ایران مقام سوم جام جهانی را در سال 2016 برای قمی‌ها به ارمغان آورده است.


اتحاد فوتسالی‌ها حلقه مفقوده فوتسال قم

اما نکته قابل تامل این است که هیچ‌گاه تمام ظرفیت‌های فوتسال قم توانسته در کنار هم جمع شود و قم یک تیم متحد، واحد و قدرتمند در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال ایران یعنی لیگ برتر داشته و برای به دست آوردن نخستین قهرمانی خود در 20 سال گذشته لیگ برتر تلاش کند، در واقع اتحاد فوتسالی‌ها حلقه مفقوده فوتسال قم در این سال‌ها بوده است.


قم دارنده 3 عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر

هر چند یک بار در سال 1390 این اتفاق رخ داد اما در آن سال هم فوتسال قم با بزرگترین ضعف همیشگی خود یعنی نداشتن حامی مالی دست به گریبان بود و به مقام نایب‌قهرمانی رسید تا قم از تمام 20 سال حضور خود در لیگ برتر خاطره سه نایب‌قهرمانی سال‌های 1384، 1387 و 1390 را در ذهن علاقمندان خود داشته باشد.

 
سوهان در حاشیه‌های داغ مشکلات مالی

در سال 1397 که بازی‌های لیگ برتر برای نخستین بار بعد از 26 هفته بازی‌های رفت و برگشت وارد مرحله پلی‌آف، نیمه نهایی و فینال شد، فوتسال قم با درخشش جوانان با غیرت خود در ترکیب تیم سوهان محمد سیما بعد از مرحله گروهی به پلی‌آف رفت و تا نیمه نهایی بالا آمد ولی پای فینال از ادامه مسیر بازماند.

تیمی که به دلیل مواجهه با مشکلات عدیده به ویژه نداشتن حامی مالی بارها وارد حاشیه شد و چنانچه مسوولان مرتبط امسال چاره‌ای اساسی برای رفع مشکلات موجود در فوتسال قم نیاندیشند، چه بسا امسال در بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور نیز قمی‌ها همچنان شاهد حاشیه‌های سال 97 و دوره‌های قبل پیرامون نماینده لیگ برتری شهر خود باشند.

 رتبه ششمی لیگ بیستم برای فوتسال قم

در سال گذشته تیم سوهان محمد سیما با کسب رتبه ششم به مرحله پلی‌آف رفت و در دو دیدار رفت و برگشت توانست تیم سوم جدول یعنی فرش‌آراء مشهد را از گردونه رقابت‌ها حذف کند اما این تیم در مرحله نیمه نهایی به مس سونگون ورزقان باخت و فرصت صعود به بازی‌ پایانی لیگ برتر را از دست داد.

در لیگ قبل تیم مس سونگون ورزقان بعد از شکست دادن سوهان محمد سیما قم توانست در فینال‌های رفت و برگشت تیم گیتی‌پسند اصفهان را نیز مغلوب کرده و برای دومین دوره متوالی عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتسال ایران را کسب کند، در شرایطی که پیش از این تیم‌های گیتی‌پسند، تاسیسات دریایی، شن‌سا ساوه، شهید منصوری قرچک، استقلال تهران، پیمان، تام ایران‌خودرو و فولاد ماهان نیز دو بار این جام را بالای سر برده بودند.

قهرمانان 20 دوره فوتسال ایران :
فصل ۹۷: مس سونگون ورزقان
فصل 96: مس سونگون ورزقان
فصل 95: گیتی‌پسند اصفهان
فصل 94: تاسیسات دریایی تهران
فصل۹۳: تاسیسات دریایی تهران
فصل ۹۲: دبیری تبریز
فصل ۹۱: گیتی‌پسند اصفهان
فصل ۹۰: شهید منصوری قرچک
فصل ۸۹: شهید منصوری قرچک
فصل ۸۸: فولاد ماهان اصفهان
فصل ۸۷: فولاد ماهان اصفهان
فصل 86: تام ایران‌خودرو تهران
فصل 85: شن سا ساوه
فصل 84: تام ایران‌خودرو تهران
فصل ۸۳: شن سا ساوه
فصل ۸۲: پاس تهران
فصل ۸۱: استقلال تهران
فصل ۸۰: استقلال تهران
فصل ۷۹: پیمان تهران
فصل ۷۸: پیمان تهران

==============

گزارش از رضا جعفری

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdnf05.yt05z6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما