دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 77143
منبع : خبرگزاری فارس

تعدیل نیرو در شورای شهر و شهرداری قم

قم نيوز : رئیس شورای شهر قم از تعدیل نیرو در شورای شهر و شهرداری در راستای چابک سازی در سال 98 خبر داد.
تعدیل نیرو در شورای شهر و شهرداری قم
تعدیل نیرو در شورای شهر و شهرداری قم
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی ظهر امروز در دومین نشست ادواری اعضای شورای شهر در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم توسعه‌ ایجادشده در ابعاد مختلف سرانه‌های اجتماعی در شهر را حاصل فکر و تصمیم تمام اعضای ادواری شورای شهر قم در پنج دوره گذشته عنوان کرد و گفت: شورا به مثابه یک مجلس محلی در شهر است و به همین خاطر اعضای آن درک بیشتر از مشکلات داشته و دسترسی به آن‌ها نیز توسط مردم بسیار راحت‌تر از اشکال دیگر مسوولیتی است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز آنچنان که باید به توسعه سرانه‌ها و امکانات خدماتی قم توجه نشده است افزود: عقب‌ماندگی‌های بسیاری در قم احساس می‌شود اما تحولات فراوانی نیز در سال‌های گذشته ایجاد شده است.

رئیس شورای شهر قم توسعه امکان تفریحی، سرانه‌های فرهنگی، خدمات شهری و توسعه معابر و تقاطع را از جمله محورهای مهم تحول شهر قم در سال‌های گذشته دانست و با تاکید بر بررسی و تصویب تمام لوایحی که به شورای شهر ابلاغ می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن گفت: اعضای شورای شهر در تصویب لوایح و سیاست‌گذاری مشکلات معیشتی و اقتصادی شهروندان را مدنظر قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به مناطق کم برخوردار و محروم یکی از راهبردهای اصلی شورای شهر در تصویب بودجه و پروژه‌ها است اظهار کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از دیگر محورهای شورای شهر است.

جلالی از تعطیلی برخی از پروژه‌های شهری به دلایل حقوقی ابراز تاسف کرد و گفت: تا زمانی که پروژه‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری نرسد پروژه جدیدی در شهر قم کلید نمی‌خورد.

وی پیشرفت چشم‌گیر پروژه‌های عمرانی با وجود مشکلات اقتصادی و رکود حاکم بر کشور را یادآور شد و افزود: هیچ پروژه‌ای در شهر قم جز معدود پروژه‌هایی که به دلیل مشکلات حقوقی متوقف‌ شده، متوقف نبوده و در حال اجرا و تکمیل است.

جلالی با تاکید بر اینکه انضباط مالی و تحلیل عملکرد به‌صورت ماهیانه به‌صورت جدی اجرای پروژه‌های عمرانی مورد بررسی و نقد قرار می‌گیرد ادامه داد: پرورش نیروهای کارآمد، متخصص و حرکت در مسیر جوان‌گرایی از رویکردهای مهم شورای شهر برای آینده مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته است.

وی از تعدیل نیرو در شورای شهر و شهرداری در راستای چابک سازی در سال 98 خبر داد و افزود: یکی دیگر از مسائلی که در شورای شهر مورد توجه بوده افزایش اعتماد عمومی و سلامت سازمانی است که اگر احساس شود فردی بر اعتماد عمومی مردم خدشه وارد می‌کند، شورای شهر قم به هیچ وجه وجود وی را بر نخواهد تافت.

رئیس شورای شهر قم بسترسازی برای توسعه سرمایه‌گذاری در شهر قم را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اینکه مشوق‌های ویژه‌ای در این زمینه در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: توسعه شهر قم بدون جذب سرمایه‌گذار ممکن نیست، افزایش مشارکت‌های مردمی در مدیریت شهری از رویکردهای دیگر شورای شهر قم در دوره پنجم است.

وی نقش ویژه شهروندان در پرداخت عوارض نوسازی سالانه، نظافت شهری، پسماند و عوارض خودرو را یادآور شد و به کاهش اختیارات شهرداری و شورای شهر اشاره کرد و افزود: بحث‌هایی به وجود آمده که شهرداری‌ها دولتی خواهند شد که این مساله نگران‌کننده است و اگر در گذشته هم اینطور بود معلوم نبود شهرهای ما از نظر خدمات‌رسانی به شهروندان در چه وضعیتی بودند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbf8bz.rhbzapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما