دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : 77153
منبع : خبرگزاری فارس

انتظاری که از شورا‌ها بوده تاکنون محقق نشده است

قم نيوز : استاندار قم با بیان اینکه آن انتظاری که از شوراها می‌رود تاکنون اتفاق نیفتاده است گفت: تاکنون اعضای قبلی چقدر تجربه، راهکار و پیشنهادی برای استفاده دیگران در دوره‌های بعدی شورا ارائه داده‌اند.
انتظاری که از شورا‌ها بوده تاکنون محقق نشده است
انتظاری که از شورا‌ها بوده تاکنون محقق نشده است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در دومین نشست ادواری اعضای شهر قم در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم، اهمیت هم‌فکری و هم‌اندیشی صاحب نظران حوزه شهری را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه در فلسفه وجودی شورا هیچ شکی وجود ندارد اظهار کرد: سابقه بحث شورا در آموزه‌های دینی، سنت اهل‌بیت(ع) و طول تاریخ وجود داشته است.

وی شورا را نهادی قدیمی و ریشه‌دار خواند که در جمهوری اسلامی قدمتی 20 ساله دارد و افزود: حضور مردم در صحنه انتخابات در جای‌جای جمهوری اسلامی از انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان و حتی به صورت غیرمستقیم در انتخاب رهبری جاری است و بنیادی‌ترین شکل این حضور در شوراها متبلور است.

استاندار قم با تاکید بر اینکه یکی از وجه‌های تشابه جمهوری اسلامی با دنیای غرب و کشورهای توسعه‌یافته حکومت‌های محلی است اظهار کرد: هرچقدر که در نظام اسلامی طرح و لایحه برای اصلاح قوانین شوراها داشته‌ایم اختیارات شوراها را کاهش داده‌ایم البته در این مسیر خود شوراها هم ذی‌ربط بوده و همه مشکلات بر عهده مجلس و دولت نیست.

وی عدم استفاده شوراها از ظرفیت شوراهای عالی را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اینکه شوراها از این‌همه لایحه و قانونی که تاکنون وضع‌ شده چقدر توانسته‌اند برای خود سهمی دریافت کنند گفت: شوراها از ظرفیت سلسله مراتبی در جمهوری اسلامی استفاده نکرده‌اند.

استاندار قم با بیان اینکه آن انتظاری که از شوراها می‌رود تاکنون اتفاق نیفتاده است افزود: تاکنون اعضای قبلی چقدر تجربه، راهکار و پیشنهادی برای استفاده دیگران در دوره‌های بعدی شورا ارائه داده‌اند.

وی گفت: از نظرات کارشناسی شورای شهر در پیشبرد اهداف استان باید استفاده شده و در امور شهری هم‌فکری شود؛ استان تک شهری است و می‌شود با خرد جمعی و همکاری و بدون در نظر گرفتن مطلق بودن اهداف استان را به پیش ببریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc1sqm.2bqmp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما