سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 77177
منبع : خبرگزاری تسنیم

حجت الاسلام ذوالنور: هنرستان‌های قم مشکل شدید زیرساختی و کمبود تجهیزات دارند

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: هنرستان‌های استان ازنظر تجهیزات و زیرساخت با فقر جدی روبه‌رو بوده و به همین عملاً وقت و عمر دانش‌آموزان در آن اتلاف شده و خروجی مناسبی به بار نمی‌آورند.
هنرستان‌های قم مشکل شدید زیرساختی و کمبود تجهیزات دارند
هنرستان‌های قم مشکل شدید زیرساختی و کمبود تجهیزات دارند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ مجتبی ذوالنور عصر امروز در نخستین جلسه شورای آموزش در سال جدید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان استان در هفته معلم در مدارسی حضور پیدا نکنند که فرزندان خودشان در آن مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: بسیاری از معلمان ازنظر بدهی و مطالبات گلایه داشته و وقتی جایگاه خود را با دستگاه‌های دیگر مقایسه می‌کند احساس می‌کند منزلت و شأن معلمی آن‌ها در یک مقایسه کلی در با سایر مشاغل کاهش پیداکرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتی فرهنگیان تأکید کرد:  تأمین معیشت مهم‌ترین دغدغه‌ای بوده که معلمان امروز احساس می‌کنند، درصورتی‌که مشکل معیشت معلمان حل نشود روند آموزش با مشکل و رخنه روبه‌رو می‌شود.

ذوالنور اقدامات مسئولان استان در رسیدگی به معوقات فرهنگیان را مطلوب ارزیابی کرده و عنوان کرد: در آموزش‌وپرورش قم خوشبختانه مشکلی ازنظر معوقات و مطالبات فرهنگیان وجود ندارد.

وی تأکید کرد: هنرستان‌های استان ازنظر تجهیزات و زیرساخت با فقر جدی روبه‌رو بوده و به همین عملاً وقت و عمر دانش‌آموزان در آن اتلاف شده و خروجی مناسبی به بار نمی‌آورند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر وضعیت نامناسب فارغ‌التحصیلان رشته‌های نظری و علوم پایه در کشور اضافه کرد: ازنظر کمی و نظری تعداد فارغ‌التحصیلان کشور بسیار زیاد بوده اما ازنظر کارآمدی وضعیت فارغ‌التحصیلان مناسب نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تقویت کاردانش و هنرستان‌ها راهکار بسیار مؤثری برای مدرک گریزی و انتظارات کاذب و غیرواقعی شغلی است، وجود افراد فارغ‌التحصیل شده  فراوان و بامهارت در سطح هنرستان‌ها ازنظر اقتصادی و توسعه در شرایط امروز کشور بسیار احساس می‌شود.

ذوالنور با اشاره به عدم امکان رسیدگی به مشکلات آموزش و پرورش قم از محل بودجه در اختیار نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته 67 میلیارد تومان سهم نمایندگان قم بود که حتی یک ریال آن نیز محقق نشد، امسال نیز سهم نمایندگان 30 میلیارد تومان بوده که امکان هزینه آن در آموزش‌وپرورش به دلیل بندهای موجود در آن نیست.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciyzay.t1ayy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما