پنجشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۰
کد مطلب : 77273
منبع : خبرگزاری تسنیم

خانه فرماندهان شهید، محور و پایگاه دائمی محلات شهر می‌شود

قم نيوز : مدیرعامل سازمان فرهنگی،‌ هنری،‌ ورزشی شهرداری قم گفت: با تملک و تجهیز و تأسیس خانه‌های فرماندهان شهید در هر محله، قطعاً شاهد آن خواهیم بود که این منازل، محور و پایگاه دائمی محلات شهر می‌شود.
خانه فرماندهان شهید، محور و پایگاه دائمی محلات شهر می‌شود
خانه فرماندهان شهید، محور و پایگاه دائمی محلات شهر می‌شود
به گزارش قم نیوز ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی،‌ هنری،‌ ورزشی شهرداری قم در دیدار با خانواده شهیدان کلهری، ضمن آرزوی سلامتی برای مادر شهیدان، اظهار داشت: با تملک و تجهیز و تأسیس خانه‌های فرماندهان شهید در هر محله، قطعاً شاهد آن خواهیم بود که این منازل، محور و پایگاه دائمی محلات شهر می‌شود.

وی با اشاره به تأکید مادر شهیدان زین‌الدین نسبت به کاربری خانه موزه شهیدان زین‌الدین و کار برای همه شهدا در این مجموعه فرهنگی، گفت: مجموعه ستارگان شهر در همین راستا برنامه‌ریزی شده است و معتقدیم باید محلات شهر به عطر این خانه‌ها آغشته بماند.

مقیمی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید مصطفی کلهری فرمانده گردان سیدالشهدا (ع) لشگر 17 علی‌بن ابیطالب (ع)، تصریح کرد: سال گذشته برنامه پلاک کوچه شهید را اجرا کردیم که در آخرین مراسم در سال 97، در یکی از محلات قم، اولین پلاک کوچه شهید بعداز 40 سال نصب شد و شروع سال 98 را نیز با مراسم تحویل سال علوی در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) آغاز نمودیم.

وی خاطرنشان کرد: احیای خانه تاریخی حضرت امام (ره) در سال گذشته با مرمت و ایجاد نمایشگاه دائمی مصور از زندگی حضرت امام و تحولات سیاسی و انقلابی کشور که به دست ایشان رقم خورد، یکی از نقاط مثبت عملکرد سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم در راستای حفظ و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی بود و برای سال 98 نیز بازسازی و احیای خانه موزه شهیدان زین‌الدین را با محتوای غنی فرهنگی در دستور کار داریم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی،‌ هنری،‌ ورزشی شهرداری قم به استفاده از گروه‌های مردمی در راستای برنامه‌های پیش‌بینی شده خبر داد و از نیمه شعبان به‌عنوان یکی از جلوه‌های این رویکرد یاد کرد که توجه مخاطبین و مسئولین را به خود جلب کرد.

در ادامه این دیدار سید رضا مصطفوی استاد دانشگاه و از هم‌رزمان شهید مصطفی کلهری بابیان خاطراتی از وی گفت: شاخص‌ترین شهید قم بعداز شهید زین‌الدین به‌عنوان فرمانده لشگر 17 علی بن ابیطالب (ع)،  شهید کلهری است که گردانی را فرماندهی می‌کرد که هیچ اسیری در طول 8 سال جنگ تحمیلی نداد و تمامی شهدای آن، با گلوله مستقیم از روبرو به شهادت رسیدند و این‌همه شجاعت و رشادت نبود، مگر به فرماندهی شهید کلهری.

وی از برگزاری غریب الوقوع کنگره شهید مصطفی کلهری و شهدای گردان سیدالشهدا (ع) خبر داد و خاطرنشان کرد: کتاب داستانی از زندگی شهید کلهری به قلم یکی از نویسندگان برجسته و کتابی با معرفی شهدای گردان سیدالشهدا (ع) با همکاری سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم در دست تهیه است که اطلاعات تکمیلی آن به‌زودی منتشر خواهد شد.

سردار محسن موحدی از پیشکسوتان دفاع مقدس با اشاره به جایگاه شهید مصطفی کلهری در تربیت رزمندگان دوران دفاع مقدس،‌ اظهار داشت: غریب به‌اتفاق شهدای قم زیردست این شهید به عمل آمدند به‌گونه‌ای که از 4 گردان رزمی قم تنها گردان خط‌شکن در عملیات آفندی،‌ گردان سیدالشهدا (ع)‌ به فرماندهی این شهید بزرگوار بود.

موحدی از شهید کلهری به‌عنوان فرمانده انسان‌ساز و کادر ساز یا کرد که موجب عزت شهدای قم است و یادآور شد: الگوسازی از شهدایی که حاصل محروم‌ترین طبقات و مناطق شهر بودند اما به بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین انسان‌های عصر ما تبدیل شدند حتماً لازم است تا نسل‌های جدید کشور به‌جای سلبریتی های غرب و شرق،‌ به این شهدا افتخار کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfm0de.w6deeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما