> رئیس سازمان صنعت و معدن: تجارت در قم رونق دارد | قم نیوز
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 77372
منبع : خبرگزاری ايرنا

رئیس سازمان صنعت و معدن: تجارت در قم رونق دارد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با وجود تحریم های ظالمانه دشمنان، تجارت در این استان رونق دارد و تجار قمی مشغول فعالیت هستند.
رئیس سازمان صنعت و معدن: تجارت در قم رونق دارد
رئیس سازمان صنعت و معدن: تجارت در قم رونق دارد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: آمارهای رسمی حکایت از گستردگی فعالیت های تجاری در قم دارد، به نحوی که تنها در سال گذشته تعداد 207 کارت بازرگانی در بخش تولیدی و 209 کارت بازرگانی در بخش تجاری صادر و تمدید شد و مجموع کارت های بازرگانی استان به 659 فقره رسید.

وی افزود: همچنین دراین مدت 2 شرکت مدیریت صادرات با اشتغالزایی برای 12 تن با هدف تسهیل در صادرات استان تشکیل شده است.
وی ادامه داد: میزان صادرات غیر نفتی از گمرکات قم طی سال 97، به حجم 192 هزار تن و ارزش 207 میلیون دلار بود.

سیجانی افزود: همچنین میزان صادرات استان بر مبنای مبدا تولید، به حجم 245 هزار تن و به ارزش 290 میلیون دلار به ثبت رسیده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:عمده کالاهای صادراتی استان شامل محصولات فلزی،مواد پلاستیکی، سوخت ها و روغن های معدنی، فرآورده های غلات، آرد، نشاسته، اسنک، کفش، محصولات شیمیایی، چسب، الیاف مصنوعی، ماشین آلات و وسایل مکانیکی بوده است.

وی بیان کرد: همچنین عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان، ازبکستان، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و ویتنام عمده کشورهای صادراتی محصولات تولید شده در استان قم بوده اند.

وی ادامه داد: بر اساس راهبردهای تعیین شده، روند صادرات کالاهای تولید شده در استان طی سال 98 تقویت خواهد شد و حمایت های لازم از تجار فعال قمی به عمل می آید.
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود 90 درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcf0mde.w6deeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما