دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۰
کد مطلب : 77392
منبع : خبرگزاری تسنیم

یک تُن گوشت گوسفندی بین سیل‌زدگان پل‌دختر با کمک زائران و خادمان جمکران توزیع شد

قم نيوز : معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران گفت: در پی کمک ۶۰میلیون تومانی مردم، شب گذشته حدود یک تن گوشت تازه گوسفند توسط خادمان مسجد مقدس جمکران بین سیل‌زدگان پل‌دختر توزیع شد.
یک تُن گوشت گوسفندی بین سیل‌زدگان پل‌دختر با کمک زائران و خادمان جمکران توزیع شد
یک تُن گوشت گوسفندی بین سیل‌زدگان پل‌دختر با کمک زائران و خادمان جمکران توزیع شد
به گزارش قم نیوز ابراهیم صدوقی با اشاره به مشارکت بالای مردمی در پویش «قربانی برای سلامتی امام زمان(عج)» اظهار داشت: باید توجه داشت همه ما در طول عمر خود بر سر سفره بابرکت امام عصر(عج) به‌عنوان امام حی و زمان خود قرار داریم چنان‌که در زیارت ایشان می‌خوانیم: «بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری».

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه عاشقان و ارادتمندان حضرت ولی‌عصر(عج) نمی‌توانند بی‌تفاوت از کنار مشکلات دیگران به‌ویژه مسلمانان و شیعیان عبور کنند، ابراز کرد: ایام سال جدید با حادثه سیل در چند نقطه از کشورمان آغاز شد و هم‌وطنان زیادی را آسیب‌زده کرد، بنابراین مسجد مقدس جمکران به‌عنوان میعادگاه منتظران، پویش مردمی «قربانی برای سلامتی امام زمان(عج)» را با هدف اهدای گوشت حاصل از آن، به هم‌وطنان مناطق سیل‌زده راه‌اندازی کرد.

وی تصریح کرد: در پی مشارکت‌های مردمی در این پویش مبلغ 60 میلیون تومان جمع‌آوری شد و به خرید گوسفند اختصاص یافت. این گوسفندان به‌نیت سلامتی امام مهدی(ع) قربانی شدند و نزدیک به یک تُن گوشت تازه آن‌ها شب گذشته میان مردم سیل‌زده پل‌دختر توزیع شد.

صدوقی در ادامه بیان کرد: این گوشت‌ها که توسط خادمان مسجد مقدس جمکران و در قالب بسته‌های یک‌کیلوگرمی مزین به برگه‌هایی با نوشته «بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری» و «در سفره امام زمان(ع) برای ظهور دعا کنیم»، توزیع شد.

وی تأکید کرد: حضور خادمان مسجد مقدس جمکران در پلدختر و توزیع گوشت‌های قربانی به‌منظور تسلا دادن به سیل‌زدگان و داغ‌دیدگان این حادثه تلخ است.

معاون خدمات زائران مسجد مقدس جمکران با ابراز اینکه پیش از این نیز کمک‌های دفتر تهران مسجد به مناطق سیل‌زده آق‌قلا ارسال‌شده است، گفت: این کمک‌ها شامل البسه، پتو و غیره در قالب یک کامیون به آق‌قلا ارسال شد.

صدوقی با اعلام تداوم پویش مردمی «قربانی برای سلامتی امام زمان(عج)» در طول سال، اضافه کرد: در همه ایام سال نیازمندان و محرومانی هستند که زائران و منتظران امام عصر(عج) می‌توانند به هر میزان که برایشان مقدور است کمک کرده و گوشت را به سفره آن‌ها برسانند؛ بنابراین این پویش در همه ایام سال ادامه دارد.

وی با اشاره به فرمان حضرت بقیةالله الاعظم(عج) به حسن‌بن مثله جمکرانی برای تأسیس مسجد مقدس جمکران، بیان کرد: حضرت در این فرمان دو نکته را مدنظر قرار داده و فرموده‌اند: بگویید مردم به این مسجد رغبت کرده و آن را عزیز بدارند؛ این رغبت مردمی زمینه‌ای می‌خواهد که باید ایجاد شود.

صدوقی اضافه کرد: در ادامه، حضرت به اطعام و سفره‌داری مردم توصیه کرده‌اند، لذا این مهم مأموریت و کار ویژه مسجد است. در این راستا پویش مردمی اطعام در ماه مبارک رمضان نیز برگزار می‌شود چون در ماه مبارک رمضان هر شب افطاری‌های ساده مسجد میان حدود یک‌هزار نفر توزیع می‌شود؛ همچنین، شب‌های چهارشنبه و جمعه سفره اطعام در میعادگاه منتظران گسترده می‌شود که علاقه‌مندان به شرکت، می‌توانند از ثواب آن بهره ببرند.

وی تأکید کرد: مجاوران مسجد مقدس جمکران را از مناطق محروم تشکیل می‌دهند، بنابراین مشارکت در طرح اطعام گشودن سفره برای محرومان است.

صدوقی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در پویش «قربانی برای سلامتی امام زمان(عج)» و نیز طرح اطعام می‌توانند نذورات خود را به هر میزان که هست به شماره‌حساب 8591833161 و یا شماره کارت 6104337525525869 بانک ملت به نام مسجد مقدس جمکران واریز کنند و در صورت امکان روی فیش واریزی نیت را ثبت کرده و به شماره نمابر 02537253418 معاونت خدمات زائران ارسال کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchixnq.23nqwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما