دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۳
کد مطلب : 77393
منبع : خبرگزاری فارس

ثبت 4100 تردد ناوگان حمل و نقل عمومی در نیمه شعبان

قم نيوز : شهردار قم گفت: در نیمه شعبان ۴۱۰۰ مورد تردد اتوبوس رایگان جهت خدمات رسانی مردم انجام شد.
ثبت 4100 تردد ناوگان حمل و نقل عمومی در نیمه شعبان
ثبت 4100 تردد ناوگان حمل و نقل عمومی در نیمه شعبان
به گزارش قم نیوز مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز به همراه معاونین خود در دیدار با آیت الله مرتضی مقتدایی گفت: طبق سنوات گذشته ۳ ماه  پیش از سال جدید با تشکیل ستاد نوروزی که متشکل از ۱۰ کمیته بود شروع به آماده نمودن شهر و امکانات شهر قم  برای زائرین و ساکنین محترم کردیم.
وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای زیباسازی شهر قبل از سال جدید افزود: ۵ بوستان و ۲۰ سالن ورزشی برای اسکان زائرین مهیا و تلاش شد امکانات رفاهی و بهداشتی مناسبی در اختیار زائرین قرار بگیرد.
شهردار قم یادآور شد: ابتدای سال جدید توام با بارندگی های شدید بود که خوشبختانه به خاطر آمادگی هایی که از قبل مجموعه شهرداری داشت، خسارت وارده به حداقل رسید.
سقائیان نژاد اظهار کرد: بعد از این اتفاق مراسم نیمه شعبان را پیش رو داشتیم که در واقع با سیل جمعیت روبرو بودیم، امکانات خوبی در اختیار زائرین قرار گرفت، بلوار پیامبر اعظم (ص) به عنوان محل پیاده روی مهیا شد بیش از ۲۳۰ هکتار پارکینگ در اختیار زائرین قرار گرفت، ۴۱۰۰ مورد تردد اتوبوس رایگان جهت خدمات رسانی مردم انجام شد، تنها مسئله ای که وجود داشت شب نیمه شعبان در هنگام برگشت بود که بخاطر تراکم جمعیتی که یکباره قصد برگشت داشتند و همچنین موتورسواران مشکلاتی ترافیکی ایجاد شد.
وی در ادامه گفت: در روزهای پایانی سال قراردادهای ۱۰ ساله ای که در گذشته با اتوبوس ها بسته شده بود پایان می یافت و به طور همزمان ۳۰۰ دستگاه اتوبوس از ناوگان حمل و نقل عمومی خارج می شد که این مسئله معزل بزرگی را در شهر ایجاد می کرد، اما با خرید و بستن قرارداد خرید اتوبوس های جدید و تعمیر ۱۲۰ دستگاه اتوبوس این فضای خالی پر شد.
شهردار قم آسفالت معابر، احداث بوستان های متعدد و گسترش فضای سبز را از کارهای مهم سال ۹۷ عنوان کرد و گفت: احداث پارک‌۱۰۰۰ هکتاری که یک‌ پروژه ۴ ساله محسوب می شود از کارهای مهمی است که در حال انجام و یک ظرفیت بسیار بزرگی را از نظر تفرجگاهی برای مردم قم ایجاد می کند.
سقائیان نژاد  تصریح کرد: مکانیزه کردن پل های عابر پیاده و افتتاح فاز اول مترو از جمله کارهایی بود که به خاطر تحریم و مشکلات ارزی در سال ۹۷ انجام نشد و در سال ۹۸ در صورت وجود شرایط مناسب انجام می گردد.
وی خاطر نشان کرد: انجام پروژه هایی در تقاطع کیوانفر و امام (ره)، جعفریه، چهار راه سجادیه، چهارمردان، چهل اختران، عمار یاسر و تقاطع فردوسی، به همراه آسفالت معابر از عمده کارهای عمرانی سال جاری خواهد بود
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcippay.t1ay32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما