کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نیم نگاهی به مهم ترین برنامه های رمضانی شبکه اول سیما؛

از مستند تبلیغی روحانیون تا " این شب ها" و سریال" از یادها رفته"

خبرگزاری حوزه نیوز , 17 ارديبهشت 1398 ساعت 7:00

امسال شبکه اول سیما برای روزها و شب های ماه مبارک رمضان، کنداکتور نسبتاً پر و پیمانی از برنامه های تولیدی، ترکیبی و نمایشی و نیز مستندهای متناسب با این ماه عزیز را آماده پخش کرده است.


به گزارش قم نیوز با آغاز ماه مبارك رمضان، برنامه های تلویزیونی نیز متناسب با حال و هوای ماه خوب بندگی خدا ، رنگ و بوی دیگری به خود می گیرند و بر این اساس امسال نیز شبكه هاي مختلف سيما ويژه برنامه هايي را در قالب هاي متفاوت و براي رده هاي سني گوناگون تهيه و توليد كرده اند كه در اين ايام به روي آنتن جعبه جادویی منازل خواهد رفت.

از جمله این برنامه ها که البته چند سالی است حوالی ساعت 11 شب و پس از پخش سریال رمضانی شبکه یک پخش می شود، برنامه پرمخاطب "این شب ها" است که البته امسال با اجراي مجيد يراق بافان به روی آنتن می رود.

همچنین بینندگان می توانند از همین شبکه اول، مجموعه "در امتداد فلق" را به نظاره بنشینند که در این برنامه، تلاش هاي روحانيون مستقر در نقاط محروم و روستاهاي دورافتاده کشور در صد قسمت به تصوير كشيده شده است.

در این مجموعه مستند تلاش بر این است که جلوه هايي هرچند كوچك، از حضور موثر و فعاليت بي ادعا و خستگی ناپذیر روحانیون مبلغ در اقصی نقاط ایران اسلامی به خصوص در مناطق دور افتاده کشور از قاب تلویزیون برای مخاطبان ماه رمضانی نشان داده شود که هر چند صدا و سیما در سال های اخیر در تولید این گونه مستندها سعی قابل تقدیری داشته اما متاسفانه هنوز هم به علت کمبود این گونه مجموعه ها، عامه مخاطبان از خدمات فرهنگی و تبلیغی روحانیت به خصوص در مناطق محروم و حاشیه ای ، چندان اطلاعی ندارند.

از دیگر برنامه های شاخص شبکه اول سیما ویژه ماه مبارک رمضان می توان به برنامه هايی چون"ثقلين" و " برنامه معروف و دیرپای"درس هايي از قرآن" اشاره کرد که این آخری برای عام و خاص شهرتی انکارناپذیر و البته محبوبیتی زایدالوصف دارد.

در خصوص برنامه "ثقلين"، آن چه قابل بیان است این که در طول ماه رمضان هر روز ساعت 4 و 45 دقيقه به مدت يك ساعت با قرائت يكي از قاريان كشورمان، يك جزء قرآن كريم پخش مي شود.

 در برنامه "درس هايي از قرآن" به تهيه كنندگي محمود متوسل نیز هر روز ساعت 18 و 15 دقيقه، سخنراني خطیب و معلم نام آشنای قرآن کریم ، یعنی حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتي در خصوص تفسير قرآن و ساير موضوعات مذهبي و ديني به روی آنتن می رود.

ویژه برنامه "حديث سرو" با موضوع تبیین و معرفي شخصيت و سيره ی عرفاي بزرگ اسلامي،از دیگر برنامه های شاخص شبکه اول سیماست که البته باید به این برنامه ، گزارش هايي از نمايشگاه قرآن و نیز مجموعه مستندی با عنوان "يك زندگي ساده" با هدف ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی را اضافه کرد.

و اما در زمینه برنامه های نمایشی این شبکه باید به سريال "از يادها رفته" به تهيه كنندگي اكبر تحويليان و كارگرداني بهرام بهراميان اشاره کرد که هر شب، حول و حوش ساعت 10 و 20 دقيقه میهمان کانون گرم خانواده های ایرانی است.

گفتنی است این سریال که در تقسیم بندی ژانری يك ملودرام تاريخي به شمار می رود در 25 قسمت ساخته شده و داستان آن در سال 1319 مي گذرد و درباره زندگي يك پزشك زن ايراني به نام فروغ است كه در فرانسه درس خوانده و به دليل ناآشنايي از وضعيت كشور و آداب و رسوم آن، دچار بحران شديدي مي شود.

از جمله بازیگران مطرح این سریال پربازیگر می توان به حسين ياري، حسين پاكدل، هليا امامي، ميترا حجار، پوريا پورسرخ، بيتا فرهي، كامران تفتي، ليلا بلوكات، سيما تيرانداز، مهدي سلوكي، رضا يزداني، رسول نجفيان، عليرام نورايي، حبيب دهقان نسب، مهرداد ضيايي و سعيد راد اشاره کرد.

ناگفته نماند که در عصرهای ماه مبارک رمضان از ساعت 17 نیز سریال پرمخاطب "پايتخت 5" به کارگردانی سیروس مقدم برای علاقه مندان بازپخش می شود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 77405

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77405/مستند-تبلیغی-روحانیون-این-شب-سریال-یادها-رفته

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir