سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : 77411
منبع : خبرگزاری فارس

قانون جدید مالیات بر ارزش‌افزوده درآمدهای شهرداری را کاهش می‌دهد

قم نيوز : در نود و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر از سیاست دولت و مجلس در قبال مالیات بر ارزش‌افزوده انتقاد شد.
قانون جدید مالیات بر ارزش‌افزوده درآمدهای شهرداری را کاهش می‌دهد
قانون جدید مالیات بر ارزش‌افزوده درآمدهای شهرداری را کاهش می‌دهد
 به گزارش قم نیوز  نود و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

مدیرکل درآمد و وصول درآمد شهرداری قم در این جلسه با اشاره  به لایحه اخذ مجوز اصلاح ماده 5 قانون بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی اظهار داشت: بند یک و دو این لایحه مطابق با مصوبات شورای شهر بوده و تأمین اجتماعی نیز حاضر به اجرای آن است اما برخی از بندهای دیگر این لایحه با مخالفت هیئت عدالت اداری روبه‌رو شده است.

علی‌اصغر جدی لایحه اخذ مجوز اصلاح ماده 5 قانون بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی را مورد توجه قرار داد و گفت: با قانونی شدن بند یک و دو این لایحه وضعیت و ارتباط بین شهرداری و تأمین اجتماعی بسیار مطلوب‌تر از سال‌های گذشته به‌ویژه در مسئله صدور پروانه‌های ساختمانی شده است.

وی ادامه با تأکید بر لایحه اخذ مجوز اصلاح ماده 5 قانون بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی ابراز کرد: بند 3 تا 8 این لایحه با مخالفت تأمین اجتماعی همراه شده و باید بررسی‌های بیشتری روی آن صورت بگیرد.

عضو شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه با اشاره به لایحه اخذ مجوز اصلاح ماده 5 قانون بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی گفت: تکلیف بیمه کارگران باید قبل از صدور پروانه مشخص شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمد آتش‌زر لایحه مجوز آیین‌نامه اجرای خانه بازی را مورداشاره قرار داد و عنوان کرد: در تمام دنیا شهرداری‌ها مدیریت جامع شهری را دنبال می‌کنند درحالی‌که در شهر قم دم از مدیریت یکپارچه شهری زده می‌شود اما از توسعه اختیارات واهمه به دل دارد.

وی ادامه داد: در برخی از شهرهای کشور مهدکودک‌ها در اختیار بهزیستی‌ها بوده و مشکلات و معضلات موجود در آن بسیار نگران‌کننده است، شهرداری‌ها باید در زمینهٔ تربیت درست نسل آینده اهتمام بیشتری به خرج دهد.

آتش‌زر خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و مدیریت خانه‌های بازی کودک یکی از مهم‌ترین اقدامات فرهنگی بوده که شهرداری قم می‌تواند در رابطه با نسل آینده و کودکان شهر انجام دهد.

محسن رنجبر معاون شهردار قم نیز با اشاره به لایحه مجوز آیین‌نامه اجرای خانه بازی گفت: تکلیفی از سوی استانداری برای راه‌اندازی خانه‌های کودک به شهرداری ابلاغ‌شده و شهرداری نیز بر همین اساس لایحه آن را برای مشخص تعرفه و مسئولیت‌پذیری به شورای شهر ارسال‌شده است.

افطاری ندادن دستگاه‌های دولتی از بودجه‌های عمومی عین ثواب است

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به لایحه سرمایه‌گذاری در بلوک 17 بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: با مذاکرات انجام‌ شده سهم شهرداری در احداث این مجتمع مسکونی به 37 و سهم سرمایه‌گذار نیز 63 درصد پیش‌بینی‌شده است.

مجید اخوان  لایحه سرمایه‌گذاری در  بلوک 17 بلوار پیامبر اعظم(ص) را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد:  مدت این سرمایه‌گذاری 26 ماهه و در هزار و 830 مترمربع زمین اجرا می‌شود، بالغ‌بر 60 میلیارد تومان سرمایه برای بهره‌برداری از این پروژه پیش‌بینی‌شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم نیز در ادامه عنوان کرد:  افطاری ندادن دستگاه‌های دولتی در ماه مبارک رمضان عین ثواب بوده و نباید شهرداری و دستگاه‌های دولتی از محل بودجه‌های عمومی افطاری ویژه کارکنان و عوامل خود برگزار کنند.

حسن مالکی نژاد با اشاره به لایحه سرمایه‌گذاری در  بلوک 17 بلوار پیامبر اعظم(ص) ابراز کرد: با پیش‌بینی‌های انجام‌شده این پروژه در سال 99 به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcjvxea.uqeavzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما