?>?> آیت‌الله فقیهی: روزه سبب نهادینه شدن تقوا در انسان‌ می‌شود | قم نیوز
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 77426
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله فقیهی: روزه سبب نهادینه شدن تقوا در انسان‌ می‌شود

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که روزه سبب نهادینه شدن تقوا در انسان‌ می‌شود گفت: در این ماه باید قرائت قرآن مورد تاکید باشد و در آیات الهی تدبر کنیم.
آیت‌الله فقیهی: روزه سبب نهادینه شدن تقوا در انسان‌ می‌شود
آیت‌الله فقیهی: روزه سبب نهادینه شدن تقوا در انسان‌ می‌شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله محسن فقیهی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: قرآن خواندن در ماه رمضان ثواب دارد و مردم باید در این ماه قرآن بخوانند و در آیات الهی تدبر کنند.

وی افزود: روزه‌داران باید اهتمام داشته باشند تا در ماه مبارک رمضان در نماز جماعت‌ شرکت کرده و از نظرات و سخنان مراجع و علما بهره‌مند شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اهمیت تقوا در دین اسلام تصریح کرد: اگر دستورات و تقوای الهی حاصل شود جامعه منزه از فساد می‌شود چون تمام فسادهایی که در جامعه وجود دارد به دلیل عدم وجود تقوا است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه منشأ همه گناهان در جامعه بی‌تقوایی است، گفت: انسان با تقوا دروغ نمی‌گوید و دزدی نمی‌کند، انسانی که تقوا دارد خیانت نمی‌کند وبا چشم خود گناه نمی‌کند.

فقیهی با اشاره به آثار و برکات ماه رمضان بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که بر انسان‌ها واجب شده است ماه رمضان روزه بگیرند چون فلسفه این ماه پیشه کردن تقوای الهی است.

وی با تاکید بر این که روزه سبب نهادینه شدن تقوا در انسان‌ها می‌شود، تصریح کرد: از واجباتی که سبب می‌شود تقوای انسان زیاد شود روزه گرفتن است چون برخی افراد نماز را برای ریا در مسجد می‌خوانند اما روزه گرفتن سبب افزایش تقوا در انسان می‌شود و آن را نهادینه می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: روزه گرفتن کار مشکلی است، خداوند متعال در قرآن کریم تاکید کرده است که روزه سبب افزایش تقوا و اراده می‌شود و منظور از تقوا یعنی چیزهایی که برای انسان ضرر دارد از آن‌ها محفوظ بماند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfvjde.w6de0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما