چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 77457
منبع : خبرگزاری فارس

نرخ بیکاری در قم ثابت ماند/نباید حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود

قم نيوز : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با بیان اینکه نرخ بیکاری کشور در سال ۹۶، ۱۱.۹ درصد و در سال ۹۷، ۱۲ درصد بوده است گفت: ۱۵ استان افزایش و ۱۵ استان کاهش بیکاری داشتند و استان قم تنها استانی بود که نه افزایش و نه کاهش داشت.
نرخ بیکاری در قم ثابت ماند/نباید حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود
نرخ بیکاری در قم ثابت ماند/نباید حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود
به گزارش قم نیوز بابک دین پرست در پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سال ۹۸ گفت: کشور در شرایط تحریمی و اقتصادی سختی قرار دارد در این شرایط باید از واحدهای تولیدی مراقبت شود و باید نگاه مسؤولان استان حفظ اشتغال فعلی باشد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جدید اولویت را به اقتصاد و رونق تولید اختصاص دادند، با این اوصاف حجت بر همه مسؤولان تمام است تا با تمام قوا برای رونق تولید تلاش کنند، نباید اجازه داد یک واحد تولیدی به راحتی تعطیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور اظهار کرد: واحد مشکل دار واحدی است که در زمینه تولید، نیروی انسانی، سرمایه و ماشین آلات دچار اختلال شده باشد، در استان قم ۲۰ واحد این شرایط را دارند که نسبت به کل کشور ۱.۵ درصد است که آمار بسیار خوبی است.

دین پرست یادآور شد: در بحث طرح رونق تولید و بازسازی و بهسازی از سال ۹۷ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار داشتیم که مجموعا ۳۷ هزار واحد تولیدی موفق به جذب ۲۵ هزار میلیارد تومان شدند که سهم استان قم حدودا یک هزار و ۱۳۵ پرونده با رقم یک هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: شاخص نرخ بیکاری استان‌ها هفته گذشته توسط سازمان ملی آمار اعلام شد که نرخ بیکاری کشور در سال ۹۶، ۱۱.۹ درصد و در سال ۹۷، ۱۲ درصد بوده است، ۱۵ استان افزایش و ۱۵ استان کاهش بیکاری داشتند و استان قم تنها استانی بود که نه افزایش و نه کاهش داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور ضمن اعلام رضایت از میزان مشارکت اقتصادی در سال ۹۷ خاطر نشان کرد: در سال ۹۷ برای افزایش نرخ مشارکت اقتصادی اعتبار خوبی از صندوق توسعه ملی با رقم ۱.۵ میلیارد دلار تامین شد، سهم استان قم ۱۴۵ میلیارد تومان بود که ۷۱ میلیارد تومان آن به استان ابلاغ و برای ۱۶۸۶ نفر شغل ایجاد شد.

دین پرست در ادامه گفت: اولویت‌های اقتصادی حوزه اقتصاد در سال ۹۸ از پیام نوروزی مقام معظم رهبری، لابلای گام دوم انقلاب و مصوبات دولت تدبیر و امید در قالب ۲۰ عنوان استخراج شده است.

وی شناسایی واحدهای تولیدی با تولید کمتر از ظرفیت اسمی، شناسایی واحدهای راکد و فعال سازی آن‌ها، جلوگیری از صادرات محصولات خام، مدیریت منابع دولتی، اتخاد تصمیمات جدی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی، بحث مناقصه‌های تجاری و همکاری اقتصادی با کشورهای هدف، توجه به کسب و کارهای شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها و شناسایی قوانین و مقررات مزاحم تولید کسب و کار که بر اساس قانون مهم ترین ماموریت اتاق بازرگانی معرفی شده است را از مهم ترین عنوان‌های استخراج شده بر شمرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور یادآور شد: دولت در شرایط سخت تحریمی با دقت و قدرت تمام با وجود همه محدودیت‌ها در حال انجام تنظیم بازار به ویژه کالاهای اساسی است، مسؤولان محترم در این شرایط حساس طرح بازرسی از محل‌های تولیدی را با جدیت دنبال کنند چون همواره افرادی هستند که از شرایط موجود سوء استفاده و سبب احتکار و اختفاء کالاها شوند.

دین پرست خاطرنشان کرد: در استان قم دو انبار گمرک وجود دارد و باید تلاش شود با نظارت جدی، کالاها با سرعت مناسب و در چارچوب قانون از گمرک ترخیص شوند.

وی در پایان‌ تاکید کرد: حفظ اشتغال و تولید از مهم ترین کارهای امروز مسئولین است، کار کسانی که اشتغال را تولید و تثبیت می‌کنند بسیار مقدس است و باید قدر این انسان‌ها را بیشتر دانست.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjaxea.uqeaizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما