چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 77459
منبع : خبرگزاری ايرنا

1116 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: یک هزار و 116 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید از ابتدای سال مالی امسال پرداخت‌شده و از این نظر قم در رتبه نهم کشور قرارگرفته است.
1116 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد
1116 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات استانداری قم افزود: وضعیت پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان مطلوب است.

وی با اشاره اقدام های استان در احیای واحدهای راکد صنعتی گفت: با رفع مشکلات حقوقی و مالی سال گذشته 21 واحد راکد صنعتی احیا شد و به مرحله تولید بازگشته است.

وی ادامه داد: بیش از 55 هزار و 300 تن در بخش صنعت قم مشغول فعالیت هستند.

وی تاکید کرد: بیش از 90 درصد از واحدهای صنعتی قم را صنایع کوچک با اشتغال زیر 100 تن تشکیل داده و فقط 94 واحد بزرگ صنعتی در استان با اشتغال بالای 100 تن فعالیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: یک هزار و 200 واحد صنعتی قم در شهرک‌های صنعتی استقرار پیداکرده که 70 درصد از آن‌ها با ظرفیت کمتر از 50 درصد فعالیت می‌کنند.

2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود 90 درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

سیجانی خاطرنشان کرد: سال گذشته 837 مصوبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع بررسی‌شده که ازاین‌بین 72 درصد به مرحله اجرا و 22 درصد نیز در دست اجرا است.
وی عنوان کرد: راه‌اندازی آزمایشی کلینیک صنعتی در شهرک صنعتی شکوهیه یکی از اقدام های مفید استان در سال گذشته بود.

وی ادامه داد: 2.7 درصد واحدهای صنعتی کشور در قم مستقر هستند، 2 هزار و 293 واحد صنعتی در قم فعال است که از این‌بین 430 واحد راکد بوده و 280 واحد قابلیت احیا دارند.

** رئیس اتحادیه صادرکنندگان قم نیز در این جلسه گفت: بالا بودن هزینه تمام شده تولید کالا مهم‌ترین مشکل و معضل تولید در استان قم است.
حسن آقاجانی همچنین افزود: بانک‌های استان در امر تامین نقدینگی مشکلات واحدهای تولیدی تعامل بسیار مناسبی را در 2 سال گذشته از خود نشان داده‌اند.

** همچنین ابوالفضل فراهانی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم در این جلسه خاطرنشان کرد: مشکل اصلی واحدهای تولیدی قم کمبود مواد اولیه به‌ویژه در بخش پتروشیمی بوده که ارتباط چندانی با تحریم نداشته و کاملا تولید داخل است.

** سهراب امدادی فرد مدیرکل امور مالیاتی استان قم نیز در این جلسه، خاطرنشان کرد: بیش از 2 هزار پرونده مالیاتی در سال‌های گذشته کشف و سال 97 بیش از 100 میلیارد تومان مالیات وصول‌شده است.
وی اهمیت رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی را مورد توجه قرارداد و گفت: بخشش مالیاتی با مصوبه هیات ‌وزیران در سه سال گذشته به‌صورت مستمر در استان ادامه پیداکرده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb9abz.rhbzspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما