چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 77462
منبع : خبرگزاری ايرنا

قم دارای رتبه دوم نشریات تخصصی کشور است

قم نيوز : معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، گفت: وجود مراکز و موسسه های مهم دینی و حوزه و تولید حجم زیادی از علوم انسانی و اسلامی در این استان موجب شده تا قم رتبه دوم نشریات تخصصی کشور را به خود اختصاص دهد.
قم دارای رتبه دوم نشریات تخصصی کشور است
قم دارای رتبه دوم نشریات تخصصی کشور است
به گزارش قم نیوز محمدجواد محرابی افزود: مراکز حوزوی و دینی مهمی چون جامعه المصطفی العالمیه، موسسه امام خمینی(ره)، حوزه علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی در قم موجب شده تا حجم تولیدات علمی و مقاله های تخصصی در حوزه علوم انسانی و اسلامی در این استان بسیار بالا باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از نشریات تخصصی قم دارای رتبه های علمی ترویجی و علمی پژوهشی هستند ادامه داد: نشریات تخصصی چاپ شده استان، عنوان منابع علمی شناخته شده در کشور مورد استناد محققان و پژوهشگران هستند.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با بیان اینکه قم پس از تهران دارای بیشترین نشریات تخصصی شامل دو هفته نامه، فصلنامه، دو فصلنامه و سالنامه است، افزود: نشریات تخصصی استان به چند زبان منتشر می شوند و با توجه به درجه علمی بالا همواره مورد توجه و استناد پژوهشگران خارجی نیز هستند.

محرابی با اشاره به وجود 240 نشریه تخصصی دارای مجوز در این استان ادامه داد: وجود ظرفیت های علمی بسیار غنی، فعالیت مراکز و موسسه های متعدد علمی و همچنین حضور دهها هزار اساتید و طلاب حوزوی از استان های مختلف و 100 کشور جهان، قم را به مرکزی علمی در کشور تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: 344 رسانه دارای مجوز در این استان وجود دارد که از این تعداد مجوز فعالیت 69 رسانه در سال 97 صادر شده که بیش از نیمی از نشریات تازه مجوز استان شامل نشریات تخصصی است.

معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، ادامه داد: هم اکنون 23 نشریه از این استان در سامانه جامع رسانه های کشور در صف دریافت مجوز هستند که 14 نشریه از آنها دارای گرایش های تخصصی در حوزه های مختلف است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcf0jde.w6devagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما