چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : 77476
منبع : خبرگزاری تسنیم

70 درصد صادرات استان قم به سه کشور عراق، افغانستان و امارات است

قم نيوز : نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم برگزار و در آن از ۷۰ درصد صادرات استان به سه کشور عراق، افغانستان و امارات خبر داده شد.
۷۰ درصد صادرات استان قم به سه کشور عراق، افغانستان و امارات است
۷۰ درصد صادرات استان قم به سه کشور عراق، افغانستان و امارات است
به گزارش قم نیوز نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان به ریاست استاندار قم پیش از ظهر امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.

در این جلسه، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم اظهار داشت: در بخش خصوصی اتاق بازرگانی نقش محوری در زمینه صادرات دارد، منتهی گاهاً وظایف با یکدیگر تداخل می‌یابد.

مهرداد غضنفری افزود: تنوع‌بخشی در بخش صادرات حاصل مراودات بوده و این مشکل را در استان داریم که صادرات را منحصر به چند کشور کرده‌ و 70 درصد صادرات استان به سه کشور عراق، افغانستان و امارات است.

وی با تأکید بر هدف‌گذاری در بخش صادرات گفت: آقایان باید نقش خود را در توسعه صادرات ایفا کنند، وقتی می‌گوییم باید از خام فروشی عبور کنیم نگاهمان به ارزش باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی مبلمان ابراز کرد: مجوز برگزاری نمایشگاه را باید به مرکز توسعه نمایشگاه‌ها بدهیم بنابراین باید نگاهمان این باشد که با برگزاری نمایشگاه‌ها توانمندی‌های استان را به عرصه دید علاقه‌مندان بگذاریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در ادامه جلسه اظهار داشت: بسته تشویقی واردات مواد اولیه بین سه حوزه صنعت، بانک مرکزی و گمرک بسته‌شده که این بسته برای این سه بخش بسیار خوب بوده و دارای حسنات بسیاری است.

محمود سیجانی با اشاره به کوتاه شدن زمان ثبت سفارش بعد از استانی شدن این کار افزود: زمان رفع تعهد ارزی نیز سه‌ماهه بوده که به شش ماه افزایش‌یافته است.

در ادامه رئیس اتاق بازرگانی استان قم با اشاره به اینکه در استان قم بیشتر واحدهای تولیدی واحدهای کوچک و متوسط هستند، اظهار داشت: اگر راهکاری پیدا می‌شد که ارز به مرکزی که مورد تأیید بانک مرکزی بوده فروخته شود بسیار بهتر بود.

ابوالفضل خاکی صادرات را ویترین هر کشوری عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های ایجادشده میزان صادرات استان هر روز کمتر می‌شود.

در پایان نماینده خوشه مبلمان استان قم با تاکید بر اینکه نمایشگاه مبلمان صرفاً استانی نبوده و بین‌المللی است، ابراز کرد: عمدتاً از استان‌های دیگر در نمایشگاه مبلمان غرفه می‌گیرند و این اتفاق در استانی می‌افتد که خودش مرکز تولید مبلمان در کشور است، نمایشگاه‌های مبلمان در استان زمین‌خورده است.

امیر ولی بحث مهم در زمینه برگزاری نمایشگاه تخصصی مبلمان را مدیریتی دانست و تصریح کرد: بحث مهم اختصاص 50 درصد نمایشگاه به استان نبوده و بحث مدیریتی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaiyn0.49n0015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما