پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 77497
منبع : خبرگزاری فارس

اقتدار و عزت امروز ملت به خاطر ایستادگی در برابر زورگویان است

قم نيوز : عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه ایمان شرط مواجهه مؤمنانه با دشمن است، اظهار داشت: اگر ایمان نباشد، زیادی گروه دشمن انسان را مأیوس کرده و جبهه‌های جهاد از حضور رزمندگان خالی می‌شود.
اقتدار و عزت امروز ملت به خاطر ایستادگی در برابر زورگویان است
اقتدار و عزت امروز ملت به خاطر ایستادگی در برابر زورگویان است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به پیام‌های جزء دوم قرآن کریم اظهار داشت: در آیات ۲۴۳ تا ۲۵۲ سوره مبارکه بقره موضوع دعوت به جهاد و ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبران بیان شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در این آیات داستان گروهی از قوم بنی‌اسرائیل نقل ‌شده که به بهانه بیماری طاعون از رفتن به میدان جهاد شانه خالی کردند.

وی تصریح کرد: این گروه که به وسیله توسل و با بهانه به میدان جهاد نرفتند، در شهر خود مبتلا به طاعون شده و زمانی که از شهر خارج شدند بر اثر بیماری طاعون هلاک شدند.

حاج ابوالقاسم خاطرنشان کرد: داستان این گروه نشان می‌دهد که اگر کسی به خاطر ترس با بهانه آوردن از حضور در میان جهاد خودداری کند، به بلایایی به مراتب بدتر از آنچه در میدان جهاد در انتظار اوست، مبتلا خواهد شد.

وی افزود: امروز نیز اگر کسی به بهانه مشکلات اقتصادی از میدان جهاد با دشمنان شانه خالی کند به بلایی بدتر از آنچه فکر می‌کند مبتلا خواهد شد.

نماینده مردم زنجان در خبرگان رهبری اظهار کرد: خداوند از مردم می‌خواهد که با جان و مال خود در برابر دشمنان جهاد کنند؛ آیات قرآن کریم پاداش جهاد در میدان الهی را چندین برابر هزینه کرد انسان در میدان جهاد توصیف می‌کنند.

حاج ابوالقاسم ادامه داد: جوانان ما در دوران انقلاب با هزینه کرد جان‌های خود، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خانواده‌های ما در دوران دفاع مقدس هزینه مقاومت در برابر دشمن را پرداخت کردند و نتیجه آن امنیت و اقتدار کنونی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اگر امروز مردم با صبوری در برابر مشکلات هزینه مقاومت در برابر دشمن را پرداخت کنند، قطعاً نسل آینده ما از فواید این اقتدار و ایستادگی بهره‌مند خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در ادامه آیات سوره بقره به داستان جالوت و طالوت علیه‌السلام اشاره شده است. در این آیات خداوند برای قوم بنی‌اسرائیل حضرت طالوت را به پادشاهی انتخاب می‌کند؛ اما قوم بنی‌اسرائیل به دلیل گمنام بودن او، حاضر به پذیرش رهبری وی برای مقابله با دشمنان نبودند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پیام آیه ۲۴۷ سوره بقره این است که تصور حاکمیت و رهبری ثروتمندان و افراد مشهور تصور غلطی است؛ زیرا رهبری و مدیریت جامعه نیازمند پایگاه اجتماعی خاصی نیست بلکه قدرت علمی و توانایی اجرایی جایگاه رهبری هر گروهی را مشخص می‌کند.

حاج ابوالقاسم تصریح کرد: حضرت طالوت در مسیر حرکت به سمت دشمن برای نبرد، یاران خود را امتحان کرد و از آن‌ها خواست که با وجود تشنگی از آب نهر نیاشامند؛ اما جز عده‌ای اندک مابقی همراهان از آب چشمه خود را سیراب کرده و در امتحان الهی مردود شدند. پس از این آزمایش حضرت طالوت با یاران اندک خود به سوی دشمن برای جهاد حرکت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هنگام مواجهه با دشمن آن دسته از یاران حضرت طالوت که فرمان ایشان را به طور کامل تبعیت کرده بودند با دشمن مواجهه مؤمنانه داشته و از عده زیاد دشمنان ترسی به دل راه نداند، افزود: اما آن دسته از یاران حضرت طالوت که مقداری از آب نوشیده بودند در مواجهه با دشمن مأیوسانه برخورد کرده و زیادی گروه دشمنان آن‌ها را ترساند و حاضر به نبرد با دشمن نشدند.

وی خاطرنشان کرد: این داستان قرآنی نشان می‌دهد که ایمان شرط مواجهه مؤمنانه با دشمنان است و خداوند در آیات قرآن کریم وعده پیروزی را با وجود قلت به مؤمنان داده است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران برای این داستان قرآنی نمونه خوبی است؛ چراکه اقتدار و عزت امروزی ملت ایران به این علت است که با وجود قلت در برابر دشمنان ایستادند و به فضل الهی پیروز شدند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcd5o05.yt05n6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما