پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : 77523
منبع : خبرگزاری تسنیم

راه دسترسی مردم به بیمارستان امام رضا(ع) قم ایمن نیست

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: راه دسترسی بیمارستان امام رضا(ع) از مناطق دو و شش شهری مناسب نبوده و شهرداری و راه و شهرسازی قم باید برای احداث راه دسترسی ایمن از غرب قم فکر اساسی کنند.
راه دسترسی مردم به بیمارستان امام رضا(ع) قم ایمن نیست
راه دسترسی مردم به بیمارستان امام رضا(ع) قم ایمن نیست
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به چالش‌های فروش نفت بودجه امسال کشور با حساسیت‌های ویژه‌ای تنظیم‌ شده است.

وی افزود: در تأمین آسفالت شهرهای زیر 50 هزار نفر دست دستگاه‌های بنیاد مسکن و منابع طبیعی باز گذاشته‌ شده و دستگاه‌های قم نیز باید در این مبحث به وظایف ذاتی خود در تأمین قیر و آسفالت عمل کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه سال 98 کشور اعتبارات ویژه‌ای در زمینهٔ تأمین آب روستاها و شهرهای پرتنش کشور پیش‌بینی‌ شده است.

امیرآبادی با اشاره به تدابیر دولت در تأمین آب شرب، گفت: 150 میلیون یورو برای تأمین و پایداری آب شرب امسال در نظر گرفته‌ شده که استان قم نیز باید سهم خود را با پیگیری از مرکز تأمین کند.

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طلب 580 میلیارد تومانی حوزه‌های علمیه از دولت امسال تخصیص داده می‌شود، دولت و مجلس به دنبال تسویه بدهی خود از نهادهای استانی مانند شهرداری‌ها هستند.

وی ابراز کرد: دفاتر پزشکی استان برای جلوگیری از فرار از مالیاتی و تأمین حقوق شهروندان باید به کارت‌خوان نصب شوند، با پیگیری‌های مسئولان استانی امکان بهبود وضعیت ناوگان حمل‌ و نقل عمومی قم وجود دارد.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: در بودجه امسال دولت اعتبار دو هزار میلیارد تومان برای پرداخت وام به کارکنان ارتش در نظر گرفته‌ شده است. در بودجه سال 98 کسری بودجه نهادهای مهم حوزوی جبران شده است.

وی ادامه داد: امسال 285 میلیارد تومان برای بخش نشر کشور در نظر گرفته‌ شده و همچنین بودجه پارک علم و فناوری قم نیز یک میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش پیداکرده است، بیمه مداحان کشور نیز امسال نسبت به سال گذشته 5 میلیارد تومان افزایش داشته است.

عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از مزیت‌های بودجه‌ای مراکز علمی استان گفت: بودجه دانشگاه صنعتی قم 2 میلیارد، پردیس فارابی 4 و بودجه دانشگاه علوم پزشکی قم امسال 6 میلیارد تومان افزایش پیداکرده است.

امیرآبادی اضافه کرد: راه‌آهن حریم شهری قم باید در یک برنامه زمان‌بندی جمع‌آوری شود، امکان جمع‌آوری راه‌آهن در اطراف منطقه دور شهر ممکن است، برای تکمیل جاده کهک 10 میلیارد تومان در بودجه امسال دولت در نظر گرفته‌ شده است.

وی تأکید کرد: راه دسترسی بیمارستان امام رضا(ع) از مناطق دو و شش شهری مناسب نبوده و شهرداری و راه و شهرسازی قم باید برای احداث راه دسترسی ایمن از غرب قم فکر اساسی کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdsk05.yt05x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما