جمعه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 77535
منبع : خبرگزاری فارس

طرح مجمع خیرین هلال احمر قم الگوی کشوری شد

قم نيوز : مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: نخستین مجموعه خیرین هلال احمر، در استان قم تشکیل شد و چنین روندی با الگوگیری از هلال احمر قم در سراسر کشور در حال شکل گیری است.
طرح مجمع خیرین هلال احمر قم الگوی کشوری شد
طرح مجمع خیرین هلال احمر قم الگوی کشوری شد
به گزارش قم نیوز محمد گلفشان در دیدار با استاندار قم گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر قم‌ با هم رقابت می کنند تا تعداد شیفت و خدمات رسانی بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بخش آموزش زیربنای فعالیت‌های امدادی جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود، در بخش‌های استانی مثل کهک، جعفریه و دستجرد آموزش‌های لازم برای کادر سازی انجام و اکنون نیروهای توانمندی را از همان مناطق در هلال احمر استان داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم خاطرنشان کرد: ۱۰۵ خانه هلال در سطح استان فعالیت دارند، زمانی یک خانه هلال تشکیل می‌شود که آموزش‌ها، ساماندهی و سازماندهی لازم انجام شده و سپس در منطقه مورد نظر خانه هلال شروع به فعالیت می‌کند که این اقدام می‌تواند در گسترش و بسط مسائل فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مثمر ثمر باشد.

گلفشان اضافه کرد: در ۱۲۸ مدرسه طرح دادرس اجرا شد که در هر مدرسه به دو تیم ۱۴ نفره آموزش داده شده و ماحصل آن کسب رتبه دوم کشوری در بخش آموزش و امداد در سال ۹۷ بود.

وی تصریح کرد: نخستین مجموعه خیرین هلال احمر، در استان قم تشکیل شد و چنین روندی با الگوگیری از هلال احمر قم در سراسر کشور در حال شکل گیری است که از ثمره‌های مهم آن می‌توان ایجاد دو پایگاه جاده ای و همچنین طرح تجهیزات پزشکی امانی که در کشور منحصر به فرد است را نام برد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم در ادامه گفت: امسال پنجمین سال متوالی است که مراسم بزرگداشت مقام حضرت خدیجه (س) در شب دهم ماه مبارک رمضان با برپایی سفره افطاری ۱۰۰۰ نفری و همچنین تبیین مقام والای آن بانو گرامی برگزار می‌شود.

گلفشان بعد با بیان اینکه در حوزه امداد و نجات در سال گذشته پنج پایگاه جاده ای داشتیم که امسال به هفت پایگاه ارتقا پیدا کرد، سخنانش را با یک درخواست از استاندار قم پایان داد و افزود: در مجموعه مدیریت بحران کشور دستورالعمل‌های خاصی داریم اما در مرحله عمل به طور جدی دچار مشکل می‌شویم.

وی افزود: از استاندار قم تقاضای شروع به کار سند راهبردی مدیریت بحران استان را داریم تا با تشکیل جلسات کاربردی و کارشناسی، بتوانیم با سهولت بیشتری در حوادث، ارائه خدمات کنیم و این کار مستلزم آموزش مدیریت بحران از سطح دهیاران به بالاتر است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgnn9u.ak9uw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما