شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : 77586
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
طلبه جامعه الزهرا در دیدار رهبر معظم انقلاب:

حوزه در حرکتی جهادی جلوی هنجارشکنی حجاب و عفاف را بگیرد

قم نيوز : حوزه که متکفل هدایت مردم و صیانت از ارزشهای دینی می باشد، در حرکتی جهادی و با تعامل بیشتر و صمیمی تر با مردم، فطرت پاک و خداجوی آنها را بیدار کند و با ارائه راهکارهای عملیاتی و با همکاری دولت و نهادهای مرتبط در حل این معضل هر چه سریعترچاره اندیشی کند.
حوزه در حرکتی جهادی جلوی هنجارشکنی حجاب و عفاف را بگیرد
حوزه در حرکتی جهادی جلوی هنجارشکنی حجاب و عفاف را بگیرد
به گزارش قم نیوز خانم افتخار یوسفی از طلاب جامعه الزهرا، یکی از سخنرانان در دیدار رمضانی حوزویان با رهبر معظم انقلاب بود که متن سخنان وی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در ماه خدا که ذره خورشید شود                                        دیدار شما مایه امید شود

ماه رمضان رسید و ان شاءالله                                            با رؤیت صاحب الزمان عید شود.

رهبر فرزانه ام! سلام. این سلام، سلام قلب ساده و کوچکی است که هزاران قلب تپنده را با خود به همراه آورده و آمده تا عرض ادب و ارادتشان را به شما ابلاغ نماید و بگوید که دختران شما در جامعه الزهرا (س) به پاس نعمت انقلاب اسلامی و رهبری مقتدر و خردمندش، سجده شکر بجا می آورند و برای تداوم این عطیه الهی و توفیقات روز افزون رهبر عزیزشان دعا میکنند.

رهبری هوشمندانه حضرتعالی در کوره راهها و ترسیم افق روشن آینده انقلاب با بیانیه گام دوم، بذر امید را در دل همه ی ما فرزندان ایران اسلامی به جوانه نشانده و عزم ما را برای تلاش و همتی بیشتر جزم کرده است. عنایت شما به جوانان انقلابی و حوزههای علمیه و بطور ویژه حمایتهای حکیمانه و دلسوزانه شما از جامعه الزهرا، و تأکید بر استقلال و در عین حال محوریت این حوزه و الگو بودنش برای سایر حوزه های علمیه خواهران، موجب شده تا مسئولین و طلاب این مجموعه با همتی مضاعف و گامی استوارتر در مسیر اجرای آرمانهای انقلاب قدم بردارند.

در این فرصت صمیمانهترین تشکر قلبی خود و تمام مجموعه جامعه الزهرا را به شما ابلاغ میکنم.

و خرسندم اعلام کنم که این مجموعه به فضل الهی توانسته است در راستای تحقق منویات حضرتعالی مبنی بر تربیت بانوان فاضله و عالمه در مقاطع عالیه حوزوی به توفیقات ارزشمندی دست یابد. به عنوان مثال از بین فارغ التحصیلان سطح 4 طی برنامه ای منسجم و تحت نظر اساتید عالی در یک دوره تکمیلی هشت تا ده ساله، به تربیت بانوانی اندیشمند، وارسته و مجتهد اقدام نموده است.

سهم زنان در بازآفرینی تمدن اسلامی و الگو سازی برای بانوان، با حضور فعال، عالمانه و با بصیرت در عرصه های علمی و اجتماعی از یک سو و از سوی دیگر ایفای نقش همسری و مادری به نحو شایسته، با تربیت فرزندانی مومن و تلاشگر دو چندان است. اصلاح سبک زندگی و احیای هنجارهای اسلامی در کانون خانواده ها از وظایف خطیری است که زنان می توانند با انجام آن در تحقق آرمان بزرگ انقلاب سهیم باشند. از آنجا که رسالت یک بانوی عالمه، مومن و متعهد جمع نمودن شایسته میان وظایف خانوادگی و تکالیف علمی و حوزوی خود و ایفای نقش فعال و تاثیر گذار دراجتماع میباشد، لازم است برای تحقق هرچه بهتر این رسالت و ارائه الگوی جامع زن مسلمان در سیاستها و برنامه ریزی های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی حوزه های علمیه خواهران موارد زیر مورد توجه قرار گیرد.

1. تبیین الگوی خانواده محوری به صورت شفاف و کاربردی به نحوی که قابل جمع با فعالیت های علمی و اجتماعی باشد.

2. تبیین وضعیت بحرانی زن و خانواده در غرب به صورت مستند و نقد سبک زندگی زن غربی و ارائه سبک زندگی مطابق با موازین اصیل اسلامی

3. ملاحظه و توجه دقیق و متناسب به اقتضائات جنسیتی بدون کاستن از کیفیت و تعمیق مباحث علمی

4. کاربردی کردن علوم و پژوهشها با توجه به نیازهای امروز جامعه زنان

5. آینده نگری و رصد نیازهای آینده ی اجتماع و تلاش برای تولید محتوای علمی متناسب با آن نیازها

و در نهایت بررسی الگوهای غیر بومی وارد شده در حوزه و تلاش برای بازتولید الگوهای اصیل حوزوی با تحفظ بر سنتهای اصیل حوزه در عین بهره گیری از تکنولوژی و علوم جدید.

هر چند جامعه الزهرا و سایر حوزه ها برای تحقق راهکارهای فوق تلاشهای قابل توجهی داشته اند، اما اذعان داریم که هنوز تا دستیابی به قله های مورد انتظار راه زیادی باقی است و برای رفع فاصله ی میان بایدها و واقعیتها علاوه بر الطاف الهی، همچون گذشته محتاج عنایت ویژه شما و بیش از گذشته نیازمند حمایت مسئولین محترم میباشیم و البته همت و تلاش مضاعفی می بایست تا بتوان گام های بعدی را سریعتر، استوارتر و اثر گذارتر برداشت، ان شاالله.

امروزه بحمدالله مبلغین جامعه الزهرا در سراسر ایران و عرصه بین الملل حضور فعال و اثر گذاری دارند اما این حضور میتواند بسیار قویتر باشد. به عنوان مثال با توجه به ابلاغ سند تحول آموزش و پرورش و ضرورت اجرای آن برای تربیت نسلی توانمند، جامعه الزهرا آمادگی کامل دارد تا با همکاری بیشتر با آموزش پرورش و آموزش عالی برای تحقق و اجرای آن مشارکت نماید.

علاوه بر این مهم فارغ التحصیلان سطوح عالی جامعه الزهرا که علاوه بر تحصیل علوم دینی دوره های مهارت افزایی تربیت کارشناس مسائل اعتقادی، فقهی، مشاوره و تبلیغ را در این موسسه گذرانده اند، این توان و قابلیت را دارند که در نهادهای تصمیم ساز کشور، کمیسیون های تخصصی، سازمان های فرهنگی و اجتماعی در عرصه زن و خانواده حضوری فعال داشته و جهت تحقق اهداف عالیه رهبری و نظام حرکت کنند. و  امیدواریم مسئولین محترم ساز وکارهای لازم را جهت بهره گیری از این ظرفیت فراموش شده فراهم آورند.

درد دلی هم به عنوان فردی کوچک از جامعه بزرگ ملت ایران با نهاد حوزه می خواهم بیان کنم. دردی مشترک که مدتهاست همچون بغض در گلو، خاطر متشرعین دغدغه مند را مکدر ساخته و غصه اش قلب ها را آزار میدهد. اکنون که دشمنان انقلاب می کوشند با گسترش هنجار شکنی در زمینه حجاب و عفاف، سلامت جامعه، سبک زندگی و اعتقادات مردم را مورد حمله قرار دهند، و در زمانی که رهبرعزیز فرمان آتش به اختیار داده، انتظار از حوزه که متکفل هدایت مردم و صیانت از ارزشهای دینی می باشد، این است که بیش از گذشته در حرکتی جهادی و با تعامل بیشتر و صمیمی تر با مردم، فطرت پاک و خداجوی آنها را بیدار کند و با ارائه راهکارهای عملیاتی و با همکاری دولت و نهادهای مرتبط در حل این معضل هر چه سریعترچاره اندیشی کند.

و سخن آخر اینکه دعای خیر شما هموار کننده مسیر حرکت ماست.

یا أیها العزیز مسنا و أهلنا الضر و جئنا ببضاعة مزجاة فأوف لنا الکیل و تصدق علینا إن الله یجزی المتصدقین.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

افتخار یوسفی

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccepqm.2bqm48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما