يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 77600
منبع : خبرگزاری ايرنا

20421 تبعه غیرایرانی به مراکز درمانی قم مراجعه کرده اند

قم نيوز : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: سال گذشته،20 هزار و 421 تبعه غیرایرانی به مراکز درمانی این استان مراجعه کردند که تعدادی از آن ها ساکن این استان می باشند و تعدادی نیز از کشورهای متبوع برای درمان به قم مراجعه نموده اند.
20421 تبعه غیرایرانی به مراکز درمانی قم مراجعه کرده اند
20421 تبعه غیرایرانی به مراکز درمانی قم مراجعه کرده اند
به گزارش قم نیوز محمود پرهام افزود: با توجه به شرایط ویژه قم در زائرپذیری به دلیل وجود حرم حضرت معصومه(س) و مراکز علمی و حوزوی از جمله جامعه المصطفی، بسیاری از مسلمانان به ویژه شیعیان تمایل دارند امور درمانی خود را در این استان پیگیری نمایند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر وجود امکانات پزشکی به روز و هزینه های مقرون به صرفه درمانی در ایران در مقایسه با سایر کشورهای منطقه، باعث شده قدرت رقابت ایران در گردشگری سلامت در مقایسه با سایر کشورها افزایش یابد.

وی با بیان این که اتباع کشورهای همسایه بیشترین مراجعه را به مراکز درمانی قم دارند، گفت: سال گذشته 15 هزار و 373 تبعه افغانستان، یک هزار و 576 تبعه عراق، یک هزار و 108 تبعه پاکستان، 292 تبعه هندوستان، 73 تبعه آذربایجان، 40 تبعه لبنان، 35 تبعه عربستان، 32 تبعه ترکیه، 31 تبعه مالزی، 24 تبعه اندونزی و 14 تبعه تاجیکستان به بیمارستان ها، درمانگاه ها و مطب های قم مراجعه نموده اند.

به گفته پرهام، 10 تبعه آمریکا، 10 تبعه آفریقای جنوبی، 8 تبعه تانزانیا، 6 تبعه ساحل عاج و 3 تبعه سوریه و یک هزار و 786 تبعه سایر کشورها نیز از دیگر مراجعه کنندگان بوده اند.

به گفته وی، رشته های داخلی و جراحی بیشترین مراجعه کننده را میان اتباع خارجی دارد و اکثر مراجعه کنندگان از وضعیت درمانی خود راضی هستند.

وی با اشاره به این که توریسم درمانی در سه سال گذشته در قم به طور جدی پیگیری شده است، بیان کرد: توریسم درمانی علاوه بر ارزآوری برای کشور و درآمدزایی برای بیمارستان ها، به دلیل اقامت و خرید اتباع خارجی در کشور، باعث رونق تولید نیز می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: برای ساماندهی گردشگری سلامت مراکزی از جمله استانداری، دفتر وزات امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید مشارکت نمایند تا بتوانیم تعداد بیشتری از بیماران را جذب نماییم.

وی با تاکید بر ضرورت تبلیغات برای جذب توریسم، گفت: در این راستا تبلیغاتی در پایگاه های اطلاع رسانی بیمارستان ها و فضای مجازی آغاز شده است تا علاوه بر افزایش جذب توریسم، متقاضی قبل از ورود به استان، بیمارستان مورد نظر خود را انتخاب نماید.

وی گفت: چشم انداز قم تا سال 1404 راه اندازی بیمارستان یک هزار تختخوابی خاتم است که یکی از اهداف این طرح جذب توریسم می باشد و بخشی از بیمارستان نیز به این منظور اختصاص داده می شود.

به گزارش قم نیوز بیمارستان یک ‌هزار تختخوابی خاتم از مصوبه های دولت تدبیر و امید در قم است که در دهه فجر سال 94 کلنگ زنی شد؛ قرار است این بیمارستان در هفت طبقه و با مساحتی بالغ بر200 هزار مترمربع، در شهرک سلامت خاتم احداث شود؛ بیمارستان خاتم، دارای بخش‌ های قلب و عروق، گوارش، ژنیکولوژی و زایمان، کودکان، ریه و بیماری‌ های تنفسی، داخلی، مغز و اعصاب، غدد، ارتوپدی و تروما به همراه اتاق‌ های جراحی، اورژانس، آندوسکوپی، آزمایشگاه، تصویر برداری، فیزیوتراپی، مراقبت‌ های ویژه، دیالیز، کلینیک مراقبت‌ های پس از جراحی، پزشکی هسته ‌ای و پرتو درمانی خواهد بود.

پرهام ادامه داد: در حال حاضر روزانه 20 تخت بیمارستانی برای توریسم هایی که نیاز به بستری شدن دارند مهیا می باشد و در درمان سرپایی محدودیتی وجود ندارد.

وی افزود: پیش بینی می شود در آینده و با راه اندازی بیمارستان های در حال ساخت، تعداد تخت های ویژه توریسم درمانی روزانه به حدود 500 تخت افزایش یابد.

وی اضافه کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز مجوز دریافت هزینه بیشتر از توریسم ها را به بیمارستان ها داده است و در مقابل بیمارستان ها مکلف به ارائه امکانات رفاهی بیشتر به این قشر هستند.

پرهام گفت: در حال حاضر بیمارستان فرقانی بخش ویژه ای طبق استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای درمان توریسم ها اختصاص داده است.
وی افزود: در عین حال بیمارستان های شهید بهشتی، حضرت ولیعصر(عج)، گلپایگانی و کلینیک جوادالائمه(ع) نیز به توریسم ها خدمات ارائه داده و در تلاش هستند بخش ویژه ای به این منظور اختصاص دهند.

وی ادامه داد: در مساله گردشگری سلامت باید با تسهیل نمودن ورود توریسم ها به کشور، مهیا نمودن مسیر درمان و اعتمادسازی بین آن ها، پیشروتر از کشورهای منطقه باشیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjymea.uqeayzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما