دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : 77667
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
استاد حوزه علمیه خواهران:

بهترین فرصت در ماه رمضان برای ارتقای سطح معنوی و معرفتی انسان فراهم است

قم نيوز : استاد حوزه علمیه خواهران گفت: بهترین فرصت در ماه مبارک رمضان برای ارتقای سطح معنوی و معرفتی انسان فراهم است که باید از آن ها بهترین بهره برداری را کرد.
بهترین فرصت در ماه رمضان برای ارتقای سطح معنوی و معرفتی انسان فراهم است
بهترین فرصت در ماه رمضان برای ارتقای سطح معنوی و معرفتی انسان فراهم است
به گزارش قم نیوز هنگامه سید تقیا با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ،بهترین فرصت برای بهره مندی از نعمت های پروردگار است، اظهار داشت: مهم ترین اثر روزه داری در ظاهر و باطن انسان ، تقویت بُعد تقواست ، ضمن آن که اخلاص نیز در آن موج می زند چرا که عبادات و واجباتی همچون نماز، حج، جهاد، زکات و خمس را مردم مى‏‌بینند، اما روزه عبادتی مخفی است.

وی با بیان این که روزه در تقویت اراده انسان و صبر و خویشتن داری او بسیار موثر است، گفت: در این ماه عزیز اگر می خواهیم که بیشترین بهره برداری را برای ارتقای سطح معرفتی و معنوی خود داشته باشیم، باید نگاه و رویکردمان نسبت به مسایل جاری زندگی تغییر یابد و از هر فرصتی برای تهذیب نفس در این ایام استفاده کنیم.

مدیر محتوایی نشر هاجر همچنین تاکید کرد: در این شب ها و روزهای بی نظیر، زمینه خوبی مهیاست که کم و کسری های روح و قلب مان را ببینیم و برای برطرف کردن آن چاره ای بیندیشیم.

وی با بیان این که در ماه رمضان بیش از سایر ماه ها، سفره و بساط توزیع رزق از سوی خداوند متعال فراهم است، افزود: یکی از برکات ماه رمضان این است که رزق روحی و معنوی به انسان روزه دار که همچنین در آیات نورانی قرآن تدبر داشته باشد، اعطا می شود و همین رزق ، زمینه مناسبی برای رشد و تحول آدمی فراهم می کند که باید قدردان آن بود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccmeqm.2bqme8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما