سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 77687
منبع : خبرگزاری تسنیم

تسهیلات دولتی جوابگوی نیازهای اشتغال زنان سرپرست خانواده نیست

قم نيوز : استاندار قم گفت: توزیع امکانات و تسهیلات به زنان سرپرست خانواده تنها به صورت دولتی کفایت نمی‌کند بلکه این افراد باید به این باور و مهارت رسیده که می‌توانند با ایجاد اشتغال در چرخه زندگی روزمره، خود و افراد تحت تکلف را اداره کنند.
تسهیلات دولتی جوابگوی نیازهای اشتغال زنان سرپرست خانواده نیست
تسهیلات دولتی جوابگوی نیازهای اشتغال زنان سرپرست خانواده نیست
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست صبح امروز در بازدید از پروژه‌های منطقه سه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اظهار داشت: لازم بوده با آینده‌نگری بیشتری نسبت به مقابله با آسیب‌های اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به‌ویژه بانوان برخورد کنیم.

استاندار قم با اشاره به‌ضرورت امکان تفاهم و تبادل‌نظر میان کارکنان و جامعه هدف، عنوان کرد: باید مشاغل خانگی به‌ویژه در میان زنان سرپرست خانوار، به صورت جدی‌ و منسجم‌تر در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تأکید بر سیاست‌های به‌کاررفته دهه‌های اخیر در راستای ایجاد زمینه‌های اشتغال و خودکفایی زنان بی‌سرپرست ابراز کرد: ایجاد اشتغال سبب رشد تولید و رونق اقتصادی می‌شود، همچنین زنان سرپرست خانواده با کسب درآمد می‌توانند به خود متکی شوند که به‌این‌ترتیب وابستگی به کمک‌های امدادی کاهش می‌یابد.

سرمست با بیان اینکه کاریابی الکترونیکی و مشاوره شغلی قابل‌تقدیر است، خاطرنشان کرد: کاهش مراجعات حضوری مددجویان و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، سبب استفاده بهینه از فرصت‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح هر روستا یک طرح اشتغال، تصریح کرد: کلیه روستاها باید بر اساس اشتغال پایدار روستایی، مطالعات روستایی و معایب و مزیت‌های هر روستا پیش برود.

استاندار قم گفت: توزیع امکانات و تسهیلات به زنان سرپرست خانواده تنها به صورت دولتی کفایت نمی‌کند بلکه این افراد باید به این باور و مهارت برسند که می‌توانند با ایجاد اشتغال در چرخه زندگی روزمره، خود و افراد تحت تکلف را اداره کنند.

وی با اشاره به روانه شدن جوانان از روستا به شهر و افزایش شهرنشینی افزود: به دلیل کمبود امکانات در روستاها و کم‌توجهی به نیاز روستاییان، جوانان روستایی جهت استفاده از خدمات شهری در روستا ماندگاری نداشته و به شهر مهاجرت می‌کنند.

سرمست با تأکید بر اینکه تغییر نگرش‌های صورت گرفته در کمیته امداد طی ده سال اخیر بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: توزیع امکانات و تسهیلات به زنان سرپرست خانواده تنها به صورت دولتی کفایت نمی‌کند بلکه این افراد باید به این باور و مهارت برسند که می‌توانند در چرخه زندگی روزمره، با ایجاد اشتغال خود و افراد تحت تکلف را اداره کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefp8f.jh8fvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما