چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 77709
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرستاد اقامه نماز:

15 بوستان قم شاهد برپایی نماز جماعت در ماه رمضان است

قم نيوز : مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت: در ماه مبارک رمضان، نماز جماعت در 15 بوستان مطرح شهر قم با حضور مردم روزه دار اقامه می شود.
15 بوستان قم شاهد برپایی نماز جماعت در ماه رمضان است
15 بوستان قم شاهد برپایی نماز جماعت در ماه رمضان است
به گزارش قم نیوز محمد خامه یار در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: با همکاری خوب شهرداری قم، شاهد توسعه فعالیت های فرهنگی مرتبط با اقامه نماز در سطح شهر هستیم و هنگام افطار نماز جماعت مغرب و عشا با استقبال گسترده مردم در سطح بوستان ها و سایر مراکز پر رفت و آمد شهر اقامه می گردد.

وی افزود: همچنین مکان های مختلفی برای برپایی نماز جماعت در مناطق مختلف شهر از جمله در بلوار جمهوری و خیابان انسجام آماده شده است تا روزه داران بتوانند از ثواب این واجب دینی بهره مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که نهضت مسجد سازی در قم به منظور ترویج آموزه های دینی شدت خواهد گرفت، ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار از سوی خیران برای خرید زمین و پشتیبانی ساخت مساجد تامین شده است و پیش بینی می کنیم این حمایت ها در سال جاری نیز افزایش چشمگیری داشته باشد.

مدیرستاد اقامه نماز قم با اشاره به لزوم ساخت مساجد پررونق در مسیرهای ارتباطی استان، گفت: برای ساخت 2 باب مسجد بزرگ در مسیر قم – گرمسار و قم – اراک ، اقدامات لازم صورت گرفته است و پیش بینی می شود برای ساخت هر کدام از این امکان مقدس 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز باشد.

وی در ادامه به روند رو به رشد ساخت مساجد در شهر قم اشاره کرد و افزود: به زودی در بلوار جمهوری، شهرک قدس، پردیسان، کمربندی امام علی(ع)، عمار یاسر، شهرک امام حسن(ع) و سایر مناطق شهری مساجد جدید احداث خواهند شد تا موضوع نبود مسجد در برخی محلات برطرف شود.

خامه یار همچنین گفت: روند ساخت مساجد جدید تنها مربوط به شهر قم نیست و عملیات عمرانی ساخت مسجد و نمازخانه در مناطق روستایی استان نیز در حال انجام است.
وی بیان کرد: برای افزایش مساجد در منطقه پردیسان قم نیز با کمک خیران آمادگی کامل داریم و در این زمینه بنیاد برکت نیز مسجدی را در این منطقه خواهد ساخت.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی ادامه داد: مساجد جدید با امکانات متعدد همچون وجود کتابخانه و سایر بخش های مورد نیاز شهروندان ساخته خواهند شد و این مساله را در قم به عنوان یک اولویت پیگیری می کنیم تا مردم برای پاسخگویی به نیازهای متعدد خود به مساجد مراجعه کنند.

استان قم دارای یک هزار و 200 مسجد برای اقامه نماز جماعت است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjhaea.uqeayzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما