کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تلاش برای افزایش ماندگاری زائران به ۲ روز در قم

خبرگزاری فارس , 25 ارديبهشت 1398 ساعت 16:10

شهردار قم با اشاره به اینکه متوسط ماندگاری زائران در شهر قم هشت ساعت و در مشهد بیش از سه روز است گفت: تلاش می کنیم با اجرای طرح بوم گردی این زمان را به دو روز ارتقاء دهیم.


به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقائیان نژاد ظهر امروز در دیدار با آیت الله ابراهیم امینی اظهار کرد: طبق سنوات گذشته شهر را برای ایام‌ نوروز از سه ماه قبل آماده کردیم تا زائرین و ساکنین شهر مقدس قم در آرامش و آسایش باشند.

وی افزود: پنج پارک را به عنوان کمپ زائرین قرار دادیم تا از ازدحام و نصب چادر در اطراف حرم جلوگیری شود.

شهردار قم یادآور شد: پیش بینی بارندگی را از قبل داشتیم به همین خاطر ۲۰ سالن مسقف را با همکاری اداره کل ورزش و جوانان برای اسکان زائرین مهیا کردیم. از سوم فروردین شاهد بارندگی‌های شدید بودیم که خوشبختانه اطراف بلوار زائر و پارکینگ‌ها به موقع خالی شد تا اتفاق سال ۸۸ دوباره تکرار شود.

وی اظهار کرد: اقدامات آبخیزداری انجام شده در بالا دست شهر قرار قم سبب شد که سیل وارد شهر نشده و مردم تحت الشعاع سیل قرار نگیرند.

سقائیان‌نژاد با اشاره به بارندگی‌های دور دوم‌ که از روز ۱۱ فروردین آغاز شد گفت: حجم بارش‌ها به گونه ای بود که سدهای بالادست سرریز کردند و سبب ورود سیلاب به رودخانه شدند و سیلاب کنترل شد. با تلاش فراوان کارکنان شهرداری در مدت سه روز لایروبی در بستر رودخانه و بلوار زائر انجام شده و این بلوار برای تردد در اختیار مردم قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: میزان خسارات وارده بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان است که عمده خسارات شامل فضای سبز، پیاده روها و جدول‌ها در بلوار زائر است.

شهردار قم در ادامه اظهار کرد: با وجود مشکلاتی که در شهر قم وجود داشت ۴۰ نفر از کارکنان شهرداری به پلدختر برای کمک به مردم سیل زده اعزام شدند.

وی تصریح کرد: بعد از ماجرای سیل، باید شهر را برای مراسم نیمه شعبان آماده می کردیم و بیش از ۲۲۰ هکتار پارکینگ آماده سازی شده و ۳۵۰ دستگاه اتوبوس در هشت نقطه شهر برای تسهیل رفت و آمد زائرین در ایام‌ نیمه شعبان مهیا شد.

سقائیان نژاد تاکید کرد: با اینکه طی چند سال گذشته، هر سال ۳۰۰ هکتار به فضای سبز قم‌ اضافه می شود اما همچنان فضای سبز قم و مباحث زیست محیطی آن باید تقویت گردد.

وی بودجه شهرداری قم در سال ۹۸ را ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تحول و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، ایجاد بوستان‌های متعدد، آغاز به کار پارک ۱۰۰۰ هکتاری که یک پروژه چهار ساله است، ساماندهی و بهسازی بافت تاریخی و قدیمی قم با سرعت بیشتری در حال اجراست و آسفالت معابر به میزان ۳۰۰ هزار تن و گل آرایی و تنظیف شهر از دیگر کارهای صورت گرفته در سال ۹۷ بود که در سال ۹۸ نیز این روند ادامه خواهد داشت تا تسهیل گری بهتری در رفت و آمد همشهریان عزیز و وسایل نقلیه انجام شود.
وی افزود:ظرفیت های مذهبی،فرهنگی،علمی و تاریخی و گردشگری و رفاهی قم تقویت شود و به شکل مناسب معرفی شود تا شاهد افزایش مدت ماندگاری زائر در قم باشیم. این یکی از اصلی ترین عوامل حل مشکلات اقتصادی قم است.
شهردار قم ماندگاری زائر در شهر قم را هشت ساعت عنوان کرد و گفت: این رقم در مشهد مقدس بیش از سه روز است؛ تلاش می‌کنیم با ایجاد طرح بوم گردی که شامل معرفی مکان‌های تاریخی، بقاع متبرکه، حوزه‌های علمیه و دیگر مکان‌های مهم قم است این میزان را به ۲ روز ارتقاء بخشیم تا سبب حل شدن بسیاری از مسائل اقتصادی شهر گردد.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 77719

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77719/تلاش-افزایش-ماندگاری-زائران-۲-روز-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir