کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام کعبی: آوردن ناو جنگی به منطقه نمایش مضحک آمریکایی‌ها است

خبرگزاری تسنیم , 25 ارديبهشت 1398 ساعت 20:23

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آوردن ناو جنگی به منطقه را نمایش مضحک آمریکایی‌ها عنوان کرد و گفت: آن‌ها به خیال باطن خود در پی ایجاد رعب و وحشت هستند و خودشان هم به‌صراحت گفته‌اند ایجاد تنش‌ها و شورش‌های داخلی سبب تضعیف نظام اسلامی می‌شود.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ عباس کعبی در دیدار جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی و مراکز آموزش عالی استان قم با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان توجه زیادی شده است اظهار داشت: استحکام بنیه فکری و معنوی جوانان در این بیانیه، زیربنای تحقق آن بوده چرا که جوانان نیروی پیشران و پیش برنده این انقلاب هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر مورد اهمیت قرار دادن مباحث معرفتی و بصیرتی از سوی جوانان در ابعاد مختلف گفت: این کار در میان جوانانی که در پی انجام کار تشکیلاتی هستند باید به‌صورت گسترده‌تری انجام گیرد.

وی توجه به زیربنای امور را مورد تاکیدقرار داد و افزود: ضعف بنیه اعتقادی یکی از علت‌های اصلی ریزیش ها در این چهل‌ساله انقلاب بوده که باید دقت داشته باشیم خود را تنها درگیر مسائل سیاسی و روزمره نکنیم.

کعبی وجود روحیه مکتبی و شهادت‌طلبی را علت‌العلل پیروزی‌های انقلاب اسلامی در چهل‌ ساله اخیر عنوان و اضافه کرد: امروز در عرصه‌های مختلف جنگ نرم، نیمه سخت و سخت درگیر هستیم اما جنگ نرم مسئله اصلی است چرا که هدف دشمن از این جنگ مورد هجمه قرار دادن ذهن و روح جوانان و سوق دادن آن‌ها در مسیر انحرافی و برخلاف انقلاب اسلام است.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آوردن ناو جنگی به منطقه را نمایش مضحک آمریکایی‌ها عنوان و تصریح کرد: آن‌ها به خیال باطن خود در پی ایجاد رعب و وحشت هستند و خودشان هم به‌صراحت گفته‌اند ایجاد تنش‌ها و شورش‌های داخلی سبب تضعیف نظام اسلامی می‌شود.

کعبی ابراز کرد: قبل از انقلاب اسلامی سلاح جوانان انقلابی در دانشگاه‌ها در برابر کمونیست‌ها، کتبی همچون اصول فلسفه و روش رئالیسم شهید مطهری بود، امروز هم جوانان انقلابی با معرفتی عمیق‌تر در صحنه‌های حساس انقلاب حضوری پررنگ داشته و با دشمنان اسلام مبارزه‌ای دائمی خواهند داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر جدی گرفتن برگزاری دوره‌های طرح ولایت توسط دانشجویان افزود: باید کار در این طرح را جدی گرفت زیرا جوانان امروز آینده‌سازان انقلاب اسلامی بوده و تبدیل به کادر انقلابی خواهند شد.

وی بازخوانی و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب را راهکار دیگر شیوه‌های مبارزه با دشمنان اسلام دانست و تصریح کرد: استخراج الزامات آن کاری است که باید در این بازخوانی و تحلیل انجام گیرد، این بیانیه نقشه راهی است که مقام معظم رهبری در راستای تمدن نوین اسلامی آن را تدوین و ترسیم کرده‌اند.

کعبی بازخوانی پیام تاریخی امام راحل در سال 67 در سالگرد واقعه حج را مورد اشاره قرار داده و مطرح کرد: بازخوانی و تبیین گفتمان سازی پیام‌های حضرت امام خمینی(ره) از دیگر راهکاری مؤثر بوده که می‌توان به این پیام‌ها توجه داشت و فرصت‌ها و تهدیدهای انقلاب را موردبررسی قرار داد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به مسئله سیل اخیر کشور گفت: جبهه نیروهای انقلاب سیلی بزرگ‌تر از جنس همبستگی جهادی و ایثار به راه انداختند، که همین روحیه معجزه انقلاب اسلامی بوده است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 77727

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77727/حجت-الاسلام-کعبی-آوردن-ناو-جنگی-منطقه-نمایش-مضحک-آمریکایی-ها

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir