کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ستاره قم برترين 60 كيلوي ايران

خبرگزاری فارس , 26 ارديبهشت 1398 ساعت 9:00

ستاره كاراته استان قم بر اساس رده‌بندي اعلام شده از سوي فدراسيون جهاني كاراته عنوان برترين كاراته‌كاي وزن منهاي 60 كيلوگرم ايران را به خود اختصاص داد.



به گزارش قم نیوز ستاره درخشان کاراته قم در دهه 1390 امیر مهدی‌زاده است که تمام علاقمندان به ورزش به ویژه دوست‌داران کاراته از افتخارات وی در میادین داخلی، بین‌المللی، آسیایی، جهانی و جام جهانی این رشته پرمدال به خوبی آگاه هستند و به وی برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو امید زیادی دارند.

مهدی‌زاده بعد از کسب دو طلا و یک برنز مسابقات جهانی، دو طلا و یک برنز پیکارهای قهرمانی آسیا، یک طلا و یک نقره بازی‌های آسیایی، نقره جام جهانی کاراته و چندین مدال و افتخار دیگر، به سختی تمرین می‌کند تا یکی از کاراته‌کاهای ایرانی در مهمترین رویداد ورزشی سال 2020 یعنی المپیک توکیو باشد.

این کاراته‌کای مطرح با وجود اینکه مسابقات برون‌مرزی سال 2018 و چند میدان مهم سال 2019 را با ناکامی پشت‌سر گذاشته اما همچنان در رده‌بندی جدید اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی کاراته برترین کاراته‌کای ایرانی وزن منهای 60 کیلوگرم بین چهره‌های شاخص دنیا در این وزن محسوب می‌شود.

فدراسیون جهانی کاراته بعد از برگزاری سومین مرحله لیگ برتر کاراته‌وان جدیدترین رده‌بندی خود از برترین‌های این رشته را در حالی منتشر کرد که در آن رتبه کاراته‌کاهای ایرانی در رنکینگ جهانی و المپیکی تغییر چشمگیری داشته است، رتبه‌بندی جدیدی که در آن امیر مهدی‌زاده ستاره کاراته قم در دو وزن منهای 60 و 67 کیلوگرم دارای جایگاه است.

اگر چه مهدی‌زاده در این ماه‌ها موفقیت چشمگیری نداشته اما در وزن منهای 60 کیلوگرم با کسب 3125 امتیاز در رده هفتم برترین‌های دنیا و رتبه نخست ایرانی‌ها قرار دارد، در شرایطی که مجید حسن‌نیا دیگر نماینده کشورمان با 1987 امتیاز در جایگاه 23 رده‌بندی این وزن ایستاده و قاسم خوبرو و میعاد یاری به ترتیب در مکان‌های 74 و 81 هستند.

در رده‌بندی وزن منهای 67 کیلوگرم که وزن المپیکی محسوب می‌شود و مهدی‌زاده برای حضور در توکیو 2020 به این وزن رفته، ستاره کاراته قم با کسب 480 امتیاز فعلا مکان 97 دنیا را در اختیار دارد، وزنی که در آن هامون درفشی‌پور با کسب 3135 امتیاز در جایگاه نهم است و وضعی بهتر از مهدی‌زاده دارد.

انتهای پیام / 113


کد مطلب: 77740

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77740/ستاره-قم-برترين-60-كيلوي-ايران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir