کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام رفیعی:حضرت خدیجه (س) ام المومنین و اهل خرد و محفوظ از خطا بود

خبرگزاری تسنیم , 26 ارديبهشت 1398 ساعت 11:32

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی گفت: حضرت خدیجه (س) ام المومنین و بهترین زنان زمان خود بوده است، این بانوی پاک‌دامن زنی خردمند، زیبا و محفوظ از خطا و بزرگوار و از اهل بهشت بوده است.


به گزارش قم نیوز  حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی در برنامه سحرگهان حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: قرآن کریم جامعه پیش از اسلام را جامعه جاهلیت معرفی کرده است.

وی افزود: جامعه جاهلیت دارای ویژگی‌هایی است که یکی از این ویژگی‌ها انحراف اعتقادی است.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: در جامعه پیش از اسلام که جامعه جاهلیت بود مردم می‌گفتند که چون پدران ما بت می‌پرستند ما هم بت می‌پرستیم که این اعتقاد انحرافی بود، ازنظر اخلاقی نیز حجاب در جامعه جاهلیت جایگاه چندانی نداشت.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: کار اقتصادی در جامعه جاهلیت مرز نداشت، از شدت برخورد قرآن کریم با ربا مشخص است که ربا موضوعی گسترده در آن دوران بوده است و برخی افراد به دلیل گناه بودن ربا مسلمان نمی‌شدند.


رفیعی با اشاره به آفات جامعه جاهلیت بیان کرد: قهر، دعوا، درگیری و جنگ‌های چندساله در جامعه جاهلیت وجود داشت.

وی گفت: حضرت خدیجه (س) هنگامی‌که با رسول خدا ازدواج کرد زنان مکه وی را رها کرده و با وی رفت آمد نمی‌کردند این بانوی بزرگوار برخلاف جامعه جاهلی انسان معتقدی بود و ازنظر اخلاقی پاکیزه بود.

عضو هیئت‌علمی جامعه المصطفی افزود: ذهبی یکی از دانشمندان اهل سنت گفت حضرت خدیجه (س) ام المومنین و بهترین زنان زمان خود بوده است، این بانوی پاک‌دامن زنی خردمند، زیبا و محفوظ از خطا و بزرگوار و از اهل بهشت بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جایگاه حضرت خدیجه (س) نزد پیامبر (ص) خاطرنشان کرد: یکی از همسران پیامبر (ص) گفت که نشد رسول خدا از درب منزل بیرون برود و حضرت خدیجه (س) را یاد نکند.

انتهای پیام/ 113


کد مطلب: 77745

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77745/حجت-الاسلام-رفیعی-حضرت-خدیجه-س-ام-المومنین-اهل-خرد-محفوظ-خطا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir