پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 77749
منبع : خبرگزاری فارس

كاراته‌كاي استقلالي نماينده قم در ليگ جهاني شد

قم نيوز : كاراته‌كاي جوان و آينده‌دار استان قم همراه با تيم ملي كاراته كشورمان با انگيزه كسب امتيازات ورود به المپيك راهي ليگ جهاني كاراته‌وان شد.
كاراته‌كاي استقلالي نماينده قم در ليگ جهاني شد
كاراته‌كاي استقلالي نماينده قم در ليگ جهاني شد
به گزارش قم نیوز کاراته‌کایی که از باشگاه سازنده و موفق استقلال قم خود را به سطح اول کاراته ایران، آسیا و جهان معرفی کرده، اکنون یکی از اعضای تیم اعزامی کاراته بزرگسالان کشورمان به مسابقات سال 2019 لیگ جهانی کاراته‌وان در کشور ترکیه محسوب می‌شود.

این کاراته‌کا مرتضی نعمتی عضو باشگاه استقلال قم و شاگرد یکی از مربیان شاخص و با سابقه این رشته یعنی استاد خلیلی است که از رده‌ سنی نوجوانان استعداد و توانمندی خود را در کاراته ایران به نمایش گذاشته و بعد از کسب افتخارات متعدد در میادین داخلی و تجربه حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان، در حال حاضر یکی از آینده‌سازان تیم ملی بزرگسالان است.

نعمتی آبان‌ماه سال 1395 عضو تیم ملی کاراته نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود، رقابت‌هایی که سال 2016 به میزبانی کشور اندونزی به انجام رسید و این چهره‌ آینده‌دار و تربیت‌ شده باشگاه کاراته استقلال قم با ایستادن روی سکوی سوم موفق به کسب نشان برنز آسیا شد.

نعمتی در آن زمان با ایستادن در رتبه نخست وزن منهای 52 کیلوگرم انتخابی تیم ملی سهمیه رقابت‌های آسیایی را به دست آورد و در نخستین مسابقه خود حریفی از کشور اردن را برد ولی در دومین مسابقه مقابل رقیبی از کشور ژاپنی با رای داوران باخت تا در جدول شانس مجدد با عبور از سد رقبای اهل چین‌تایپه و تایلند به نشان برنز آسیا برسد.

این کاراته‌کای مستعد یک سال بعد در وزن 55 کیلوگرم بخش کومیته یکی از کاراته کاهای اعزامی تیم ملی جوانان ایران به رقابت‌های قهرمانی جهان در تنریف اسپانیا بود، ضمن اینکه در سال 1397 توانست رتبه نخست رنکینگ برترین‌های وزن منهای 55 کاراته‌وان ایران را به خود اختصاص بدهد.

در شرایطی که امیر مهدی‌زاده نیز یک نماینده کاراته قم در مسابقات این مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان در کشور ترکیه است، مرتضی نعمتی نیز دیگر عضو تیم ایران در این رقابت‌ها به شمار می‌رود و این دو کاراته‌کای توانمند از 27 اردیبهشت ماه برای کسب مدال مقابل حریفان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcdn505.yt05o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما