کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دومین واحد کربنات کلیسم کشور در قم احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 26 ارديبهشت 1398 ساعت 17:24

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از برنامه‌ریزی‌ها برای احداث دومین واحد کربنات کلیسم کشور در استان قم بعد از بوشهر خبر داد.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی در جلسه شورای معادن استان قم  که پیش از ظهر امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه جلساتی از ابتدای سال به‌منظور بررسی فرآیند رفع موانع تولید با دستگاه‌های مسئول برگزارشده است، اظهار داشت: در این جلسات تکالیف هرکدام  از دستگاه‌ها مشخص شد و در هر سه حوزه صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم  با بیان اینکه در بحث معدن برای امسال چهار برنامه دیده‌شده است، افزود:  توسعه و تکمیل اکتشافات ازجمله مهم‌ترین برنامه‌هاست که امسال موردتوجه جدی قرار خواهد گرفت و معادن طلا، مس و آهن در برنامه قرار دارد.

وی فراوری مواد معدنی به‌ویژه در جوار معادن را نیز از دیگر برنامه‌های مهم این اداره کل در رابطه با معادن برشمرد و تأکید کرد: این اقدام به‌ویژه در مواد معدنی همچون آهن و منگنز و آهک که استان قم در آن‌ها ظرفیت بسیار خوبی دارد بیشتر موردتوجه قرار خواهد گرفت.

سیجانی از اقدامات صورت گرفته برای عقد قرار داد با یک گروه هولدینگ در حوزه معدن نیز خبر داد و افزود: این گروه اولین واحد کربنات کلسیم را در بوشهر ایجاد کردند و پس از عقد قرارداد دومین واحد کربنات کلیسم بعد از بوشهر در قم احداث خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تأکید کرد:کربنات کلیسم در تولید کاغذ و گرید دارویی بسیار می‌تواند مناسب باشد و می‌تواند از آسیب‌های زیست‌محیطی بیشتر در استان قم جلوگیری کند.

وی شورابه دریاچه نمک را یکی دیگر از اولویت‌های اصلی سازمان تحت مسئولیت خود برشمرد و تصریح کرد: پتانسیل‌های معدنی استان قم شناسایی‌شده است و برنامه داریم که در گام اول معادن راکد و کوچک شناسایی  و بعد زمینه فعال‌سازی آن‌ها صورت بگیرد.

سیجانی از وجود  35 معدن راکد در استان قم خبر داد و افزود:  10 معدن نیز درید خود معدن دار است که باید برای فعال‌سازی آن‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 77759

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/77759/دومین-واحد-کربنات-کلیسم-کشور-قم-احداث-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir