پنجشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : 77760
منبع : خبرگزاری تسنیم

طرح مطالعاتی ظرفیت‌یابی معادن شن و ماسه در قم تدوین شود

قم نيوز : استاندار قم با تأکید بر لزوم ساماندهی وضعیت معادن شن و ماسه در استان قم دستور داد طرح مطالعاتی ظرفیت یابی محدوده‌های شن و ماسه در این استان تدوین شود.
طرح مطالعاتی ظرفیت‌یابی معادن شن و ماسه در قم تدوین شود
طرح مطالعاتی ظرفیت‌یابی معادن شن و ماسه در قم تدوین شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در جلسه شورای معادن استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با تأکید بر بررسی وضعیت معادن استان قم در رفع موانع تولید، اظهار داشت: طرح مطالعاتی پتانسیل‌یابی محدوده‌های شن و ماسه در استان قم با محوریت اداره کل صنعت، معدن و تجاری اجرایی شود.

استاندار قم با اشاره به ابلاغیه‌ای از سوی معاون اول رئیس‌جمهور به استان‌ها افزود:در این نامه معاون اول رئیس‌جمهور از استان‌ها خواسته است که در رابطه با آورده مصالح سیلاب‌ها در حاشیه بستر رودخانه‌ها برآوردی صورت بگیرد.

وی برآورد آورده‌های سیلاب در بستر رودخانه‌های استان قم را به آب منطقه‌ای استان واگذار کرد و تأکید کرد:  آب منطقه‌ای موظف است ظرف دو هفته گزارشی از وضعیت رودخانه‌های استان پس از سیل ارائه کند که درنتیجه آن در زمینه آورده مصالح سیلاب‌های استان برای ایجاد سیل بند و دیواره حفاظتی در حریم رودخانه‌ها تصمیم‌گیری شود.

سرمست با اشاره به وضعیت قیمت‌گذاری آورده‌های معادن در استان قم نیز تصریح کرد: تنظیم بازار نباید در این رابطه ورود کند و بحث قیمت در معادن باید بر اساس سیاست اقتضایی و با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر هر معدن تعیین شود.

استاندار قم بر وظیفه فرمانداری در زمینه ارتقای دانش و آگاهی معدن داران نیز تأکید کرد و گفت: فرمانداری در زمینه فرهنگ‌سازی و مدیریت این موضوع به نحو اقتضایی ورود کند و کمیته نظارت نیز در راستای ساماندهی قیمت‌ها ورود کند.

وی بر لزوم توافق محلی و جذب همراهی همسایگان معادن نیز تأکید کرد و گفت: در حال حاضر صحبت از مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها بسیار اهمیت دارد و معدن کاران باید در ازای تخریبی که در منطقه به وجود می‌آورند رضایت محلی‌های منطقه را جلب کنند.

سرمست خاطرنشان کرد: معادن در ازای تخریب و آلایندگی که دارند باید به‌صورت مدل اقتضایی وضعیت را پیش برود که معارضین را به حداقل برساند و باید این موضوع به‌صورت توافقات محلی و کدخدا منشی حل شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgzu9u.ak9u34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما